Home » D:News » Experţii au descoperit cauza sindromului oboselii cronice

Experţii au descoperit cauza sindromului oboselii cronice

Publicat: 01.09.2016
Experţii au descoperit cauza sindromului oboselii cronice
Persoanele cu sindromul oboselii cronice sunt foarte greu de diagnosticat deoarece nu există nicio analiză specifică acestei afecţiuni.

Însă, în cadrul unui nou studiu, a fost susţinut faptul că există o ,,chimicală aparte” pentru această afecţiune, un set de molecule din sânge care sunt unice pentru persoanele ce suferă de neurastenie.

Dacă aceste chimicale aparte vor fi confirmate de studii viitoare, cercetătorii afirmă că ar fi mult mai uşor de diagnosticat neurastenia. Studiile avansate asupra moleculelor ar putea conduce către tratamente viitoare. De exemplu, studierea nivelului creşterii anumitor molecule şi descreşterea după urmarea unui tratament ar putea indica dacă tratamentul funcţionează.

,,Descoperirea unei chimicale aparte, concrete, ne-ar putea ajuta să eliminăm diagnosticele eronate, ajutându-i pe medici să monitorizeze  răspunsul fiecărui individ la tratament,” au declarat cercetătorii

Sindromul oboselii cronice este o afecţiune în cadrul căreia pacientul se simte extrem de obosit, starea nefiind îmbunătăţită de odihnă. Persoanele care suferă de neurastenie pot avea şi alte simptome, precum durerile musculare, migrenele, insomnii şi probleme de memorie. Cercetătorii au estimat că 2,5 milioane de americani suferă de neurastenie, afecţiunea fiind mult mai comună printre femeile de 30, 40 sau 50 de ani.

În cadrul noului studiu, cercetătorii au analizat informaţiile a 84 de persoane bolnave de neurastenie şi a 39 de persoane care nu aveau boala. Aceştia au observat nivelul a peste 600 de metaboliţi din sânge.

Experţii au descoperit peste 60 de metaboliţi, cu niveluri diferite la cei cu neurastenie şi la cei ce nu aveau afecţiune. În majoritatea cazurilor, aceşti metaboliţi aveau un nivel scăzut în cazul persoanelor cu neurastenie, rata metabolismului fiind mai scăzută la cei cu această afecţiune.

Utilizând un set de opt metaboliţi de la bărbaţi şi 13 de la femei, cercetătorii au testat mai multe persoane pentru afecţiunea de neurastenie. Testul a avut o acurateţe de 90%.

Cercetătorii au afirmat că metabolismul lent observat la suferinzii de neurastenie este similar din punctul de vedere al chimicalelor cu cel al viermilor şi al altor organisme.

În timpul acestei etape numită ,,etapa dauer” organismele intră într-o formă de stază, metabolismul lor încetinind din cauza stresului din mediul înconjurător, permiţândule să se adapteze condiţiilor nefaborabile.

Similar cu etapa dauer, ,,neurastenia apare ca urmare a unui metabolism lent  declanşat de stres,” au declarat cercetătorii

Furt de criptomonede de 100 mil. dolari. Coreea de Nord ar putea fi în spatele operațiunii
Egiptul a cumpărat 240.000 de tone de grâu românesc, la cel mai mic preț din licitație
Poliția din China supraveghează cetățenii cu ajutorul camerelor care prezic comportamentul antisocial
Vești bune! Planetele Sistemului Solar nu vor ricoșa în toată galaxia în următorii 100.000 de ani
Un cangur antic din Papua Noua Guinee este endemic și nu este înrudit cu cei din Australia, au descoperit cercetătorii
Sateliții au observat un nor bizar care a atras atenția oamenilor de știință. De ce este fenomenul special?
Descoperirea unor tipuri complet noi de virusuri oferă indicii despre originile vieții complexe
Randamentul culturilor ar putea crește datorită practicilor ecologice, arată un studiu pe termen lung
Un pui de mamut lânos, vechi de 30.000 de ani, a fost descoperit în câmpurile aurifere canadiene
Iată cum ar putea fi încetinirea automatizării benefică pentru economie
Incendiu de vegetație la Machu Picchu. Pompierii peruani încearcă să țină flăcările sub control
Test de cultură generală. Cu ce țări se învecinează România?
Peste 400 de hectare de luncă au fost reconectate cu Dunărea. O mică „deltă”, la Gârla Mare, în Mehedinți, își așteaptă vizitatorii