Home » D:News » Dieta Paleo. Ce mâncau strămoşii noştri

Dieta Paleo. Ce mâncau strămoşii noştri

Autor: Mihaela STOICA 09.24.2016
Dieta Paleo. Ce mâncau strămoşii noştri
Noi descoperiri arheologice s-ar putea să clarifice ce alimente făceau parte din dieta originală a strămoşilor nostri, cunoscută sub numele de Dieta Paleo.

Se pare că aceasta cuprindea grâu şi orz şi nu era  limitată doar la legume şi carne, aşa este cunoscută în prezent.

O echipă compusă din cercetători de la universităţile Cambridge, Cardiff, UCL şi York a studiat rămăşiţele a nouă persoane care au trăit în urmă cu nouă mii de ani în epoca mezolitică târzie (6600 – 6450 î.Hr.) şi în cea neolitică (6200 – 5900 î.Hr.) şi au descoperit masă vegetală fosilizată în dantura lor, scrie CSID.

Dovezile au fost descoperite după ce s-a analizat dantura unor schelete descoperite la graniţa dintre Serbia şi România, rămăşiţe datând din 6600 î.Hr, potrivit Huffington Post.

Din cauza igienei dentare deficitare, micro-fosilele s-au prins în placa de pe dinţi. Cercetătorii spun că acestea conţin urme de cereale – despre care nu s-a crezut că fac parte din dieta oamenilor pentru încă patru secole.

Materia semăna foare mult cu cereale precum grâu roşu, mei sau orz, cât şi cu alimente care conţin amidon precum fasolea sau mazărea. Cercetarea a descoperit de asemenea că unii dintre oameni şi-au pierdut dinţii la o vârstă fragedă, ceea ce înseamnă că strămoşii noştri ar fi putut consuma alimente dulci şi bogate în amidon.

Plantele, care nu erau disponibile localnicilor din acea zonă au ajuns la ei datorită reţelelor sociale dintre ei şi primii agricultori, potrivit studiului. Descoperirea cerealelor în dieta oamenilor din Mezolitic înseamnă că reţelele sociale între comunităţi au o origine mult mai veche decât credeau iniţial arheologii şi antropologii.

Există o opinie larg răspândită că pentru cea mai mare parte a epocii paleolitice, dar şi în mezolitic, proteinele de origine animală din carne şi peşte erau alimentele de bază, iar rolul plantelor erau unul foarte limitat, a explicat coordonatorul studiului Dusan Borić pentru Business Insider.

Se consideră, în general, că oamenii din Epoca Mezolitică au fost vânători-culegători şi au trăit în păduri. Neoliticul sau Epoca de Piatră este perioada în care se consideră că oamenii au plantat pentru prima data cereale şi începe practicarea agriculturii.
Aceste descoperiri confirmă un alt studiu din 2014, care susţine că strămoşii noştri nu s-au bazat doar pe arne, nuci şi plante pentru a supravieţui.

Sursa: CSID