Prima pagină D:News

Patru paşi pentru a-ţi schimba viaţa în 2017. ''Trecutul nu mai poate fi schimbat, dar putem influenţa şi controla viitorul''

Simona Tudorache 01.04.2017 | ● Vizualizări: 1680

Fiecare dintre noi luptă să îşi transformă viaţa într-una mai bună sau mai sigură. Cu toate astea, evităm schimbările radicale. Finalul anului poate fi însă perioada în care putem să facem un bilanţ şi să găsim motivaţia pentru a deveni cea mai bună variantă a noastră.

„Dacă sunteţi nemulţumit de viaţa pe care o aveţi, şi acest lucru se întâmplă de mai mult de doi ani, asta înseamnă că vă doriţi să vă schimbaţi, dar, din păcate, nu faceţi nimic în acest sens. Dacă doriţi să găsiţi o scuză în faptul că nu aţi reuşit, atunci aflaţi că 90% din populaţia Romaniei suferă de acest sindrom. Cea mai bună formă de a controla viitorul este să vi-l inventaţi!”, precizează Petre Nicolae, consultant transformaţional cu experienţă în crearea de programe la nivel de individ sau de organizaţie, pentru Gândul.  

Cu alte cuvinte, pentru a avea acces la viitorul dorit de voi, trebuie să vi-l planificaţi cu atenţie, grijă şi seriozitate.

„Nu am să vă spun că este “anul de foc” sau “anul cu noroc” etc., ci doar că fiecare dintre noi se poate schimba, dacă îşi asumă eforturile de a face acest lucru.

Etapele pe care trebuie să le parcurgeţi

1. Etapa de conştientizare;

2. Stabilirea unei noi viziuni asupra vieţii voastre;

3. Stabilirea obiectivelor şi a acţiunilor concrete ce trebuie duse la bun sfârşit;

4. Planul meu

1. Etapa de conştientizare

„Fiecare dintre noi s-a născut frumos, sănătos, plin de viaţă şi fericit. În prima fază trebuie să vedem când am început să involuăm. Faceţi un inventar cu comportamentele care v-au adus succes în trecut, spre exemplu în ultimii cinci ani:

1. Eram vesel şi charismatic.

2. Munceam şi nu oboseam.

3. Nu amânam nimic şi duceam toate acţiunile mele la bun sfârşit.

4. Eram voluntar în relaţiile cu cei dragi şi cu cei din jur.

5. Eram bun la suflet şi îi ajutam pe toţi atunci când puteam şi aveam ocazia.

Grupaţi ultimii şase ani, în perioade de câte doi ani, şi analizaţi ce s-a întâmplat cu comportamentul voastru, dacă s-a dezvoltat sau a fost anulat de către voi", mai spune Petre Nicolae pentru Gândul.

2010-2012

1.Eram vesel şi spuneam bancuri sau anecdote la care râdeau cu toţii.

2.Munceam zece ore şi mă trezeam cu bucurie dimineaţa.

3. Mi-am propus să fac sport şi alergam în fiecare dimineaţă către trei km.

2012-2014

1. Eram trist şi râdeam doar din când în când.

2. Munceam zece ore şi mă trezeam obosit şi cu greutate dimineaţa.

3. Am continuat să fac sport, dar alergam doar de trei ori pe săptămână.

2014-2016

1. Sunt trist şi râd foarte rar.

2. Muncesc zece ore şi intârzii la serviciu, nu mai am chef de nimic

3. Nu mai fac sport din lipsă de timp

Dacă nu fac nimic mai mult decât am făcut în ultimii şase ani:

1. Cum voi fi din punct de vedere psihic.

2. Care va fi relaţia cu soţia/soţul meu.

3  Cum va decurge relaţia cu şeful sau partenerul meu de business.

Citeşte continuarea în Gândul!