Home » D:News » Rusia a lansat o rachetă în orbită în cadrul unei misiuni secrete. Pentru ce ar putea fi utilizată

Publicat: 28.06.2017
Rusia a lansat o rachetă Soyuz cu o încărcătură necunoscută în cadrul unei misiuni secrete.

Lansarea a avut loc vineri de pe cosmodromul Plesetsk, din nord-vestul Rusiei, în jurul orei 2: 04 p.m. EDT (21:04 ora României). În mod normal, Rusia transmite informaţii despre lansările în spaţiu, însă această misiunea nu a furnizat informaţii, relatează IFL Science.

Racheta, Soyuz 2-1v, a trimis în orbită la o altitudine de 660 de kilometri deasupra Pământului o încărcătură necunoscută.  Obita aproape polară este utilizată deseori pentru amplasarea sateliţilor de observaţie. Spaceflight Now notează că misiunea denumită Kosmos 2519 ,,ar putea fi prima misiune a satelitului geodezic  14F150 Napryazhenie, proiectat pentru măsurarea cu acurateţe a formei şi câmpului gravitaţional al Pământului”. Informaţiile ar putea fi utilizate pentru ghidarea rachetelor balistice.

Ministerul Apărării rus a confirmat lansarea, dar nu a oferit niciun detaliu cu privire la încărcătura de la bord. Însă sistemele de urmărire a datelor au descoperit parametri orbitali ai satelitului. Proiectul a fost anunţat cosmodromului doar cu câteva zile înainte de lansare.