Home » D:News » Un asteroid de aproximativ 30 de metri se va apropia de Pământ. Care vor fi efectele în cazul prăbuşirii obiectului spaţial

Publicat: 16.08.2017
Pe 12 octombrie, un asteroid cu o lungime de aproximativ 10-30 de metri se va apropia de Pământ. Obiectul spaţial denumit 2012 TC4 va trece la o distanţă de 6.800 de kilometri de Pământ. Deşi experţii NASA sunt siguri că acesta este cel mai apropiat punct al asteroidului faţă de Pământ, în cazul unei coliziuni efectele sale ar putea fi mult mai devastatoare decât cele realizate de asteroidul căzut în oraşul Celeabinsk din Rusia.

În timpul prăbuşirii asteroidului de peste 18 metri din Celeabinsk au fost rănite peste 1.500 de persoane şi aproximativ 7.000 de clădiri au fost distruse, informează Mail Online. În prezent, experţii avertizează că asteroidul 2012 TC4 trebuie ţinut sub supraveghere atentă.

Conform NASA Jet Propulsion Laboratory, o altă apropiere a asteroidului de Pământ va avea loc pe 29 decembrie 2019. Dacă acesta va intra în atmosfera Pământului, experţii prezic că se va dezintegra până la coliziunea sa cu pământul. Însă şi în acest caz ar putea provoca daune. ,,Trebuie ţinut sub observaţie directă,” a declarat dr. Judit Gyorgyey-Ries, astronom din cadrul Universităţii Texas.

În prezent, cercetătorii nu cunosc cu siguranţă compoziţia asteroidului, astfel efectele impactului său cu Pământul fiind greu de prezis. ,,Campania de observare şi datele colectate ne vor oferi noi informaţii privind compoziţia, structura şi mărimea obiectului. Proprietăţile fizice ale asteroidului şi velocitatea sa vor influenţa efectele impactului acestuia cu Pământul,” a declarat purtătorul de cuvânt al NASA.

NASA va profita de această oportunitate pentru a testa noua reţea de observatoare ale sistemului de apărare planetar.  Asteroidul a fost descoperit în 2012, însă în ultimii ani nu a putut fi observat din cauza distanţei prea mari faţă de Pământ. Însă în următoarele luni asteroidul se va apropia de Pământ, iar sistemele de observare NASA vor putea detecta traiectoria precisă a asteroidului.