Home » D:News » Beneficiile cafelei pentru sănătate. Nu contează ce şi câtă cafea bei, ea te ajută să trăieşti mai mult

Publicat: 11.07.2018
Bei cafea? Cercetătorii spun că vei trăi mai mult. Cel puţin asta susţine un studiu recent: consumul de cafea este asociat cu un risc scăzut de moarte prematură ( la vârste tinere). Şi se pare că nu ar conta cantitatea, sau dacă e decofeinizată sau nu, concluzionează un studiu publicat recent în JAMA Internal Medicine.

Există o legătură între consumul de cafea şi longevitate

“Am observat o asociere inversă între obiceiul de a bea cafea şi mortalitate, indiferent dacă participanţii la studiu consumau o ceaşcă sau mai multe pe zi – chiar şi opt sau mai multe, indiferent dacă beau cafea la filtru, instant sau decofeinizată,” spune Dr. Erikka Loftfield, conducătoarea studiului şi cercetător la Institutul Naţional de Cancer.

Cercetătorii au folosit informaţii din studiul UK Biobank, prin care un grup mai mare de adulţi din Marea Britanie au completat chestionare medicale, au realizat examinări fizice şi au oferit probe biologice. Pentru acest studiu din care a reieşit o legătură direct între consumul de cafea şi riscul de mortalitate, cercetătorii au analizat informaţii oferite de 500.000 de adulţi care au răspuns unor întrebări cu privire la obiceiul de a consuma cafea, ţigări, alcool, dar şi informaţii despre istoricul medical. Dintre cei chestionaţi, în următorii 10 ani ce au urmat studiului, în perioada de follow up,14.200 de oameni au decedat. În timpul perioadei de follw-up a studiului

Nu contează ce şi câtă cafea bei, ea te ajută să trăieşti mai mult

Cercetătorii au găsit o legătură între longevitate şi consumul de orice tip de cafea, în orice cantitate. Studiul a arătat că sunt mici variaţii care depind de câtă cafea se consumă, nivelul de cofeină (cappuccino, espresso, espresso dublu sau decofeinizată) pe care îl conţine sau modalitatea în care a fost pregătită: instant, la ibric, la filtru. Important este că, comparative cu cei care nu beau cafea, cei care consumau o ceaşcă de cafea zilnic aveau un risc cu 8% mai scăzut de a suferi de o moarte prematură. Iar acesta creştea uşor în funcţie de cantitate: 16% pentru cei care beu şase, şapte cafele zilnic sau 14% pentru cei cu opt sau mai multe cafele.

Se împlinesc mai bine de trei veacuri de când „Lorenzo de Medici” al României îi îndruma pe moldoveni să lupte împotriva otomanilor