Home » D:News » Un nou studiu scoate la iveală cel mai eficient mod de a învăţa cea mai dificilă ramură a matematicii

Alexandru Voiculescu 07.15.2018
Cercetătorii de la Science Education Department, din cadrul Harvard Smithsonian Center for Astrophysics, conduşi de Philip Sadler, au ajuns la concluzia că cei mai slabi studenţi la matematică sunt aceia care au avut în programa de liceu calcul diferenţial şi integral (calcul infinitezimal), acea ramură a analizei matematice care se ocupă cu derivate şi integrale.

Noul studiu a fost publicat recent în Journal for Research in Mathematics Education.

„Am studiat tranziţia de la liceu la facultate şi pe de-o parte există profesori de facultate care susţin că acest tip de matematică ar trebui studiat numai la facultate, dar pe de cealaltă parte există profesori de liceu care spun că acesta este util pentru elevii de liceu, iar cei care doresc să devină savanţi sau ingineri îl pot găsi util”, a precizat Sadler. „Doream să vedem dacă putem rezolva disputa – care este mai importantă, matematica ce te pregăteşte pentru calcul infinitezimal sau o trecere prin acest domeniu când eşti la liceu, urmată de cursuri mai serioase în facultate?”

Rezultatele studiului oferă un răspuns clar – o stăpânire mai bună a matematicii care duce la calcul infinitezimal are un impact pozitiv dublu faţă de a avea astfel de cursuri de analiză matematică în liceu. Altfel spus, studenţii de facultate care au făcut calcul infinitezimal în liceu au fost mai slabi la analiză matematică decât cei care nu au avut cursuri în liceu de acest tip, ci în loc au făcut matematică „normală”, care le-a oferit în schimb o bază mai solidă pentru a înţelege şi stăpâni chestiuni precum integrale, derivate sau ecuaţii diferenţiale, potrivit Phys.

Astfel, în urma studiului care a inclus mai mult de 6.000 de elevi de liceu, cercetătorii au ajuns la concluzia că o bază mai solidă dă posibilitatea unor cursuri mai avansate în etapele premergătoare ale educaţiei.

O problemă de matematică pentru copiii de clasa a V-a a lăsat internauţii fără răspuns