Home » D:News » Marte şi Luna „sângerie” vor face spectacol în această noapte

Marte şi Luna „sângerie” vor face spectacol în această noapte

Publicat: 27.07.2018
Planeta Marte se va afla la cea mai mică distanţă de Terra din ultimii 15 ani în 27 iulie, fenomen care se va suprapune peste cea mai lungă eclipsă de Lună totală a secolului 21, ce va avea loc în noaptea de vineri spre sâmbătă, potrivit Observatorului Astronomic Amiral Vasile Urseanu din Capitală.
Marte, planeta roşie, se va afla la aproximativ 57,6 milioane de kilometri de Terra, iar fenomenul se numeşte marea opoziţie sau opoziţie perihelică. Următoarea dată când Marte se va mai apropia cel mai mult de Pământ va fi abia în 2033, informează Mediafax.
Cu ochiul liber, se va putea vedea pe cer un punct strălucitor, dar cu o lunetă sau un telescop planeta roşie va putea fi văzută mai în detaliu.

Intervalul de timp scurs între două mari opoziţii variază între 15 şi 18 ani, cel mai recent moment în care Pământul s-a aflat la afeliu (punctul cel mai depărtat de Soare), iar Marte, la periheliu (punctul cel mai apropiat de Soare), fiind în vara lui 2003.

Însă, informează Observatorul Astronomic, din punct de vedere observaţional, planeta Marte se vede exact la fel prin lunete şi telescoape timp de trei săptămâni, perioada centrată în jurul marii opoziţii fiind cuprinsă între 22 iulie şi 9 august.

În noaptea de vineri spre sâmbătă, planeta Marte va fi vizibilă ca un astru punctiform foarte strălucitor sub Lună, care este cea de-a doua vedetă.

Este vorba de o conjuncţie rară şi interesantă de fenomene care îi va încânta cu siguranţă pe amatorii de astronomie.

Cea mai lungă eclipsă de Lună totală a secolului 21 va fi vizibilă şi din România, dacă va fi senin, informează Observatorul Astronomic, care va fi deschis publicului în intervalul orar 21.00 – 03.00.