Home » D:News » Alimentele româneşti care reprezintă o sursă importantă de carbohidraţi

Alimentele româneşti care reprezintă o sursă importantă de carbohidraţi

09.11.2018
Alimentele româneşti care reprezintă o sursă importantă de carbohidraţi
Carbohidraţii, indiferent de reputaţia negativă conferită uneori de mass-media, sunt elemente esenţiale bunei funcţionări a organismului. Fără ei, pe termen lung, inima, creierul şi alte organe vitale nu ar funcţiona. Sfatul medicilor din toată lumea este să evitaţi dietele ce nu conţin carbohidraţi suficienţi şi să ardeţi surplusul de kilocalorii prin tipul de mişcare ce vi se potriveşte.
Mulţi sceptici vor spune că trebuie să consume doar produse de import pentru a consuma aşa numiţii carbohidraţi buni – cartof dulce, quinoa, orez brun, banane etc fiind renumite. Dar nu au dreptate. Am fost în câteva pieţe din România şi am făcut un clasament al legumelor şi fructelor de sezon care conţin aşa zişii carbohidraţi buni. Toate made in Ro.
 
Afine – sursă delicioasă de carbohidraţi buni
Li se spune în multe articole superfood, datorită antioxidanţilor din compoziţie. De asemenea sunt bogate în apă şi au circa 15% carbohidraţi. Mai conţin vitamina C, vitamina K şi magneziu. Beneficiile iubitorilor de afine nu se opresc aici, micile fructe ajută la îmbunătăţirea memoriei vârstnicilor şi luptă împotriva stresului oxidativ. În general, copiii le adoră, afinele fiind printre primele fructe recomandate atunci când începe diversificarea alimentaţiei la bebeluşi. Atunci când aveţi posibilitatea, alegeţi afinele de pădure şi nu doar cele de cultură. Un kilogram de afine de cultură se vinde în pieţele din Bucureşti cu preţuri între 12 şi 20 lei.
 
Mere – sursă de carbohidraţi buni la îndemână
Cum ar fi viaţa fără gustul acrişor şi revigorant al merelor? Iar România este una dintre ţările norocoase, soiurile cultivate aici sunt pline de savoare. Preţul unui kilogram de mere produs în Ro este cuprins între 1 leu şi 5 lei. În vestul Europei preţul porneşte de la 2 euro (circa 9,5 lei) pentru un kilogram. În general, merele conţin cam 13-15% carbohidraţi. S-a dovedit ştiinţific, persoanele care consumă regulat mere ţin sub control nivelul glicemiei şi prezintă un risc mai mic de dezvolta boli cardiovasculare. De asemenea, merele sunt încadrate de către cercetători în categoria alimentelor ce ajută organismul să lupte împotriva maladiilor.
 
Continuarea pe CSID.