Home » D:News » Este frumos să împarţi sau să împrumuţi lucruri, dar nu este sănătos. Pericolele la care te expui

Descopera 02.20.2019
Prosoapele, periuţele de dinţi şi obiectele de toaletă au multe bacterii, virusuri şi ciuperci care se pot răspândi de la o persoană la alta. Spus în mare, nu este bine să împărţim obiectele pe care le folosim pe sau în corp, pielea putând avea de suferit chiar şi la cea mai mică zgârietură, devenind astfel vulnerabilă microbilor.
Experţii precizează că lista cu obiecte pe care niciodată nu ar trebui să le împărţim sau împrumutăm nu se opreşte aici, aceasta fiind destul de lungă şi surprinzătoare.

Obiecte personale pe care să nu le împrumuţi vreodată

Balsamul de buze. Sezonul rece ne face să avem mai multă grijă de pielea noastră, dar mai ales de aspectul buzelor uscate, crăpate, care ne dă bătăi de cap. Multe femei au în geantă, în permanenţă, un balsam de buze sau o cremă specială pentru tratarea problemelor cauzate de temperaturile mici. Acestea se numără printre acele obiecte pe care niciodată nu trebuie să le împărţim cu nimeni. Există numerose bacterii în jurul cavităţii bucale, iar utilizarea aceluiaşi produs poate prezenta riscuri. De exemplu, herpesul este un virus contagios care poate supravieţui până la două ore pe piele, fiind transmisibil de la o persoană la alta, uneori chiar şi fără să cauzeze simptome. De asemenea, microbii pot rezista în tubul balsamului de buze mai mult timp, deoarece temperatura este cea potrivită şi, în plus, produsul are în compoziţie acizi graşi, un mediu ideal pentru bacterii. Mai mult, balsamul de buze este folosit pentru tratarea pielii crăpate, mediu ideal pentru apariţia infecţiilor.

Căşti. Nici împrumutarea căştilor nu este o idee bună. De cele mai multe ori, pe acestea se va regăsi ceara de urechi, care conţine murdărie şi germeni, putând duce la apariţia bolilor patogenice. Persoanele care folosesc căştile în mod regulat au de mii de ori mai multe bacterii decât cei care le folosesc foarte rar, conform unui studiu din 2008 al Jurnalului Online de Sănătate şi Ştiinţă. Cercetătorii susţin că transferul bacterian creşte şansele transferului atunci când se foloseşte aceeaşi pereche de căşti. De asemenea, cresc şi şansele apariţiei otitei externe, o inflamaţie exterioară a urechii. Mai mult, în interiorul urechii trăiesc şi câţiva microbi naturali, mai puţin dăunători, iar problemele se pot agrava în momentul în care în mediu ajung alţii noi, care duc la un dezechilibru.