Prima pagină D:News

Suplimentele pentru creier nu funcţionează

Redactia Descopera.ro | 07.24.2019 | ● Vizualizări: 4577

Un studiu realizat recent pentru Asociaţia Americană a Pensionarilor sugerează că suplimentele alimentare nu au niciun efect asupra creierului.

Anual, pensionarii americani cheltuie miliarde de dolari pe suplimente despre care cred că ajută la menţinerea sănătăţii creierului. Experţii sugerează că mineralele, mixturile din ierburi şi alte produse asemănătoare nu au niciun efect, iar persoanele vârstnice ar trebui să cheltuie mai mult pe fructe şi legume proaspete pentru a avea un creier sănătos.

Neurologul Steven DeKosky, de la Universitatea din Florida, care studiază sănătatea creierului şi cauzele apariţiei demenţei, Alzheimer-ului şi altor boli ale creierului, a explicat care este adevărul despre aceste suplimente.

“Administraţia Federală a Medicamentelor (FDA) nu tratează aceste suplimente la fel ca pe medicamente sau ca pe alte dispozitive medicale. Suplimentele alimentare nu sunt testate în laboratoare independente, care să certifice eficienţa lor. FDA se bazează pe cei care le produc să respecte standardele de siguranţă şi calitate în ceea ce priveşte conţinutul, nu şi eficacitatea lor. Cu toate că FDA a interzis producătorilor de suplimente să facă referiri specifice la sănătate, companiile au găsit o cale de a le promova. Producătorii folosesc formulări de genul <<cercetările au arătat>> sau <<produs testat în laborator>> , care pot păcăli”, a spus dr. DeKosky. El a mai afirmat că un astfel de exemplu îl constituie produsul Ginko biloba, foarte popular în rândul persoanelor în vârstă şi pe a cărui cutie scrie că “susţine funcţionarea sănătoasă a creierului.”



“Dar pe cutie mai este şi un asterix  sub care scrie, foarte mic, faptul că această afirmaţie nu a fost evaluată şi aprobată de FDA, iar produsul nu diagnostichează, previne sau vindecă nicio boală,”, a adăugat neurologul.

Recent, FDA a trimis o scrisoare către  mai multe companii producătoare de suplimente prin care li se cere să nu mai exagereze beneficiile produselor lor.

Citeşte continuarea pe CSID!