Home » D:News » Brian May, chitaristul care şi-a predat lucrarea de doctorat în astronomie, după 36 de ani

08.05.2019
Chitaristul Brian May şi-a predat, pe 3 august 2007, lucrarea de doctorat în astronomie, la 36 de ani după ce o abandonase pentru a se alătura legendarei trupe de rock Queen, a anunţat, sâmbătă, Smart Radio, păstrând un loc special pentru muzica grupului în playlist-ul zilei.

Pe 23 august 2007, Brian May obţinea titlul de doctor în astronomie, la 36 de ani după ce începuse redactarea tezei sale de doctorat, potrivit Mediafax.

„Sunt fericit, nu vă pot spune cât valorează acest lucru pentru mine”, a declarat Brian May, pe atunci în vârstă de 60 de ani, după ce a aflat decizia Colegiului Imperial din Londra de a îi acorda titlul de doctor pentru lucrarea pe care o predase cu 20 de zile mai înainte.

Lucrarea de 48.000 de cuvinte a stat în hambarul casei sale din Surrey din 1974, de când chitaristul şi-a abandonat studiile pentru a se consacra grupului Queen.

În 2006, autorul hiturilor „We will rock you”, „The show must go on” şi „Flash” a decis să-şi termine studiile universitare. După nouă luni de cercetări suplimentare, Brian May a predat lucrarea de doctorat pe 3 august, iar, la sfârşitul lunii, a trecut de examenul oral. Teza sa demonstrează că norii de praf din sistemul solar se deplasează în aceeaşii direcţie ca şi planetele.

Brian May şi-a primit diploma în mai 2008, în timpul unei ceremonii organizate la Royal Albert Hall din Londra.

May mai are o diplomă în fizică obţinută de la universitatea londoneză unde a studiat praful interstelar.

De asemenea, în mai 2007, chitaristul a primit titlul onorific de doctor al Universităţii din Exter, sud-vestul Marii Britanii.

În octombrie 2006, May a lansat o carte scrisă în colaborare cu astronomii Patrick Moore şi Chris Lintott, „Bang! The Complete History of the Universe” („Bang! Istoria completă a Universului”). Volumul este destinat popularizării astronomiei, May utilizându-se ca punct de reper pentru testarea şi explicarea celor mai complicate teorii.

May a declarat anterior că pasiunea pentru astronomie l-a ajutat „să rămână cu picioarele pe pământ”.

În prima zi a acestui an, Brian May a lansat primul său single solo din ultimii 20 de ani, „New Horizons”, pentru a celebra o reuşită istorică a NASA. Piesa era dedicată sondei spaţiale New Horizons, care, pe 1 ianuarie 2019, a survolat Ultima Thule, un obiect situat în centura Kuiper, la o distanţă de aproximativ 1,6 miliarde de kilometri dincolo de orbita lui Pluto. Aceasta a fost pentru prima oară când un vehicul spaţial a ajuns la o asemenea distanţă. Sonda New Horizons, lansată de NASA în 2006, este destinată cercetării planetei pitice Pluto, dar şi corpurilor spaţiale din Centura Kuiper, într-o misiune fără precedent.

Recent, Brian May a efectuat observaţii astronomice în Tenerife, unde studiază formarea „norilor de praf zodiacal”.

Brian May este chitarist şi membru fondator al legendarei trupe rock Queen, care a lansat 15 albume până la destrămarea sa, în 1991, după decesul lui Freddie Mercury, din cauza maladiei SIDA, pe 24 noiembrie 1991, la vârsta de 45 de ani. Piese ca „Bohemian Rhapsody” şi „Don’t Stop Me Now”, compuse de Mercury, au intrat în panteonul rockului şi o nouă generaţie de artişti, printre care Lady Gaga, Robbie Williams, Foo Fighters şi Muse, revendică influenţa trupei Queen.

Piesele trupei Queen pot fi ascultate la Smart Radio. Ascultă Smart Radio aici http://www.smartradio.ro/.