Home » D:News » Cum a intrat serialul ”Teoria Big Bang” în analele premiilor Nobel

Cum a intrat serialul ”Teoria Big Bang” în analele premiilor Nobel

Publicat: 09.10.2019
Producţia de televiziune "Teoria Big Bang/ The Big Bang Theory" a intrat în analele premiilor Nobel, marţi, odată cu decernarea premiului pentru fizică, festivitatea debutând cu evocarea primelor versuri din piesa tematică a serialului, potrivit The Hollywood Reporter.

„Universul nostru se afla într-o stare fierbinte, densă, iar acum aproape 14 miliarde de ani a început expansiunea”, a spus membrul Academiei Suedeze Ulf Danielsson, citând tema muzicală a serialului la evenimentul care a avut loc marţi, la Stockholm.

Goran Hansson, secretarul general al Academiei Regale Suedeze de Ştiinţe, a declarat că serialul „Teoria Big Bang/ The Big Bang Theory” reprezintă o „realizare fantastică”, ce a adus „lumea ştiinţei pe laptopurile şi în camerele de zi din întreaga lume”. Acesta a adăugat că referinţa la piesa tematică a serialului se potriveşte perfect în contextul desemnării câştigătorilor premiului Nobel pentru fizică.

Savanţii James Peebles, Michel Mayor şi Didier Queloz au fost recompensaţi, marţi, cu premiul Nobel pentru fizică pe 2019, pentru contribuţii la înţelegerea evoluţiei Universului şi a locului ocupat de Pământ în cosmos. James Peebles a fost premiat pentru formulări teoretice privind cosmologia fizică, iar Michel Mayor împreună cu Didier Queloz, pentru descoperirea unei exoplanete ce orbitează o stea de tipul Soarelui.

Ultimul episod al serialului „Teoria Big Bang/ The Big Bang Theory” a fost difuzat pe 16 mai, protagoniştii Sheldon şi Amy câştigând premiul Nobel pentru fizică.

„Sper că Sheldon şi Amy nu sunt prea dezamăgiţi astăzi”, a declarat, amuzat, Hansson.

Creat de regizorul Chuck Lorre şi de producătorul Bill Prady, serialul „Teoria Big Bang” a fost lansat în anul 2007. Pentru că tema centrală a producţiei este ştiinţa, mulţi savanţi prestigioşi au apărut ca invitaţi în serial. Astrofizicianul şi laureatul premiului Nobel George Smoot a apărut în cel de-al doilea sezon, în timp ce fizicianul teoreticia Brian Greene a putut fi văzut în sezonul cu numărul patru. Celebrul cosmolog Stephen Hawking a avut o apariţie scurtă în cel de-al cincilea sezon al serialului.

Șoferii Ford, avertizați să nu mai folosească adaptoarele gratuite de la Tesla
Câți dintre europeni susțin utilizarea Inteligenței Artificiale în poliție și armată?
Avertismentul unui șef al serviciilor secrete: Inteligența Artificială va accelera radicalizarea online
Noi specii din Triasicul târziu, scoase la lumină în statul american Arizona
Europa a fost un lider în ceea ce privește salvarea naturii. Acum, regresul ar putea amenința progresul global
O descoperire surprinzătoare sub fundul mării. „Am fost surprinși pentru că nu știam că există acolo”
De ce copiii ar trebui să fie încurajați să se joace cu noroi?
Studiu: simțul olfactiv uman este mai rapid decât se credea anterior
Test de cultură generală. Care țară nu are țânțari?
ProMotor anunță lansarea episodului 55 al „Podcast cu Prioritate” cu invitatul special George Buhnici
Misterul unei pitice cenușii, rezolvat după 29 de ani
Cercetătorii vor să afle dacă într-adevăr poluarea provoacă demență
Industria auto europeană, în moarte clinică din cauza mașinilor electrice
Egiptul, oficial liber de malarie. „Boala care i-a afectat pe faraoni aparține acum istoriei”
Culisele Proiectului Manhattan prin care americanii au pus capăt celui de-Al Doilea Război Mondial. Unul dintre inventatori a murit chiar în timpul experimentelor
O nouă tehnologie poate diagnostica demența în doar câteva secunde
Un șofer de Tesla a uimit internauții! Cât plătește pentru încărcarea mașinii?
De ce par uneori copiii neatenți? Un studiu arată că adulții au înțeles greșit comportamentul celor mici