Home » Știință » O inovaţie în computerele cuantice poate revoluţiona înţelegerea noastră cu privire la fizica fundamentală

Publicat: 17.04.2019
Un fenomen de localizare îmbunătăţeşte acurateţea rezolvării multor probleme cu computerele cuantice, probleme care de altfel sunt dificile pentru computerele convenţionale. Noua cercetare realizată de o echipă internaţională de cercetători, inclusiv savanţi de la Institutul Max Planck din Dresda, Germania, aduce simulările digitale de acest fel mai aproape de folosirea în computerle cuantice din prezent.

„Astfel de simulări pot avea un impact major asupra chimiei cuantice, ştiinţei materialelor şi fizicii fundamentale”, a precizat Markus Heyl, un membru al echipei de cercetare.

În cadrul simulării digitale cuantice, evoluţia timpului în sistemul compus este realizată de o secvenţă de porţi cuantice elementare prin discretizarea evoluţiei timpului. „O provocare fundamentală este controlul unei surse de eroare intrinseci, care apare din cauza discretizării”, a precizat Markus Heyl.

Oamenii de ştiinţă au arătat într-o lucrare publicată în Science Advances că localizarea cuantică prin constrângerea evoluţiei timpului prin interferenţa cuantică face aceste erori să fie observabile, scrie Phys.

„Astfel, este posibilă reducerea numărului de operaţii cuantice pentru reprezentarea evoluţiei timpului cerută, reducând efectele operaţiunilor imperfecte ale fiecărei porţi în parte”, a adăugat Heyl.

IBM a prezentat la CES primul computer cuantic comercial – VIDEO