Home » D:News » Femeile sunt mai atrase de bărbaţii cu trăsături de psihopaţi. Care este motivul

02.02.2020
Femeile sunt mai atrase de bărbaţii cu trăsături de psihopaţi, chiar şi dincolo de aspectul fizic, potrivit unui studiu recent realizat de cercetătorii din Canada, citat de PsyPost.

Concluzia studiului, publicat în Evolutionary Psychological Science, a fost aceea că bărbaţii cu astfel de trăsături tind să le facă o impresie favorabilă femeilor, chiar şi dincolo de aspectul fizic.

Atât persoanele psihopate, cât şi cele sociopate au trăsături care sunt incluse în tulburarea de personalitate antisocială, potrivit Psychology Today.

Indivizii cu comportament de psihopat tind să fie plăcuţi, nu experimentează sentimentul de remuşcare, au o opinie exacerbată despre importanţa propriei persoane şi mint frecvent pentru a-şi atinge scopurile, potrivit lui Amy Morin, psihoterapeut, citată de Psychology Today.

În noul studiu, cercetătorii Kristopher Brazil, de la Universitatea Brock, şi Adelle Forth, de la Universitatea Carleton, sugerează că psihopatia poate fi o tactică de a atrage parteneri sexuali, dar este o strategie care funcţionează pe termen scurt, cu compromisuri serioase.

Psihopaţii, mai atractivi

„Psihopaţii au o personalitate care îi face să pară atractivi pentru femei în timpul întâlnirilor amoroase. Pentru că emană multă încredere de sine şi se simt în largul lor şi ştiu exact ce să spună ca să atragă atenţia femeilor”, a spus Brazil pentru PsyPost.

Studiul, la care au participat 46 de bărbaţi şi 108 femei, a stabilit că cei care, în urma evaluărilor, au prezentat cel mai înalt scor în ceea ce priveşte trăsăturile de psihopat au fost consideraţi cei mai atrăgători.

Totuşi, avertizează cercetătorii, aceste trăsături sunt utile doar pe termen scurt. Comportamentul psihopat este asociat cu riscuri şi costuri la nivel personal, pentru că astfel de persoane nu se integrează niciodată în grupuri sociale, iar relaţiile cu cei din jur sunt dificile.

„Aceste costuri ar trebui să arate clar că potenţialele beneficii ale «investirii» în trăsături de psihopat au şi consecinţe negative”, a mai spus Brazil.