Home » D:News » O proteină din sistemul nostru imunitar ar putea contribui la tratamente mai eficiente pentru cancer sau bolile imune

Adrian Popovici 03.21.2020
Interlukina-2 joacă u rol important în sistemul nostru imunitar şi din această cauză cercetătorii au încercat să o folosească în scop terapeutic.

Oamenii de ştiinţă de la Universitatea California Santa Cruz (UCSC), Statele Unite ale Americii, au derulat un studiu în care au analizat interacţiunile interlukinei-2 (IL-2), un receptor din sistemul nostru imunitar, care se ataşează de celulele T, în speranţa că astfel vor putea să ofere terapii mai eficiente împotriva cancerelor sau a bolilor autoimune, notează Medicalxpress.

Interlukina-2 este un factor de creştere care stimulează creşterea diferitelor tipuri de celule T în cazul unui răspuns imunitar. Studiile au arătat că celulele T au funcţii diferite. Astfel, IL-2 poate să activeze unele tipuri de celule în cazul unei infecţii sau a unei tumori, dar şi să le deactiveze atunci când ameninţarea este eliminată.

„IL-2 poate acţiona ca o > sau ca o > a răspunsului imun în diferite contexte. Investigaţia noastră a folosit metode biofizice detaliate pentru a arăta cum face acest lucru”, explică dr. Nikolaos Sgourakis, asistent universitar al catedrei de Chimie şi Biochimie din cadrul UC Santa Cruz.

Acest studiu a demonstrat că IL-2 poate adopta două forme structurale, în funcţie de celulele T cu care intră în contact; de asemenea, forma acestui receptor este influenţată de mutaţiile şi de interacţiunile cu alte molecule. Plecând de la această observaţie, oamenii de ştiinţă speră să poată stabiliza IL-2 într-o anumită formă pentru a-i oferi aplicaţii terapeutice. „Putem folosi aceste informaţii pentru a regla echilibrul, în funcţie de ceea ce dorim să obţinem într-un cadru clinic. Pentru a viza celulele T de reglementare, am dori să stabilizăm conformaţia minoră şi să vizăm celulele T efectoare, am dori să stabilizăm conformaţia majoră”, explică dr. Nikolaos Sgourakis.

Studiul a fost publicat în Proceedings of the National Academy of Sciences.

Anumite boli letale sunt cu un pas mai aproape de remediu datorită unei inovaţii medicale esenţiale