Home » D:News » Paradoxul epidemiei. Unii elevii nu mai vor să înveţe de pe tabletă

Paradoxul epidemiei. Unii elevii nu mai vor să înveţe de pe tabletă

05.06.2020
Paradoxul epidemiei. Unii elevii nu mai vor să înveţe de pe tabletă
Aproape 3 milioane de elevi vor încheia anul şcolar 2019-2020 virtual. Unii dintre ei recunosc că le lipseşte interacţiunea de la clasă şi vor să-şi revadă colegii. Şi psihoterapeuţii spun că foarte mulţi elevi nu mai vor să înveţe de pe tabletă.

Pentru aproape 3 milioane de copii, şcoala se va încheia online anul acesta. Epidemia de COVID-19 şi restricţiile de distanţare socială au scos la iveală un paradox. Deşi consideraţi „geenraţia tehnologiei”, lecţiile online nu sunt pe placul copiilor. Elevii vor înapoi la şcoală şi le e dor de interacţiunea cu profesorii şi colegii lor.

„Noi am vrea la şcoală, am vrea să revenim la normal. Este greu pentru că suntem obişnuiţi să fim dinamici. Îmi lipsec colegii, să ies afară, să fac o plimbare, practic să ies la aer şi interacţiunea cu ceilalţi”, a declarat Sabina Spătariu, elevă în clasa a XI-a la Colegiul Naţional de Arte „Regina Maria” din Constanţa.

Mai mulţi elevi au spus că închiderea şcolilor a fost prea bruscă şi că i-a afectat pe foarte mulţi copii.

„Sunt foarte surprinsă că generaţiile acestea, nu au avut reacţiile pe care le aşteptam. Vor la şcoală copiii, vor cu profesorul în clasă. A fost drăguţ la început, s-au bucurat de părinţi, dar nu sunt încântaţi de varianta cu statul acasă după câteva săptămâni”, a declarat psihoterapeutul Cristina Fulop, potrivit Mediafax.

În contextul epidemiei, ministrul Educaţiei a decis ca toate cursurile să fie făcute online.

„Am văzut reacţii între două extreme. De la copii care nu mai vor nicio activitate în faţa ecranului, care vor doar afară, la alţii care nu vor o altă activitate care nu e în faţa ecranului. E foarte clar că a fost foarte dificil, a trebuit să facem o adaptare din zbor, şi toate cu spaima îmbolnăvirii, la uşa ta”, a mai spus psihoterapeutul Cristina Fulop.

„Suntem generaţia tehnologiei, dar nu suntem obişnuiţi să învăţăm de pe calculator”, a povestit Sabina Spătariu.

Psiholog: Părinţii sunt cei care îi pot face pe elevi să accepte şcoala online

Predarea online este o provocare atât pentru elevi, cât şi pentru profesori, iar psihologii îi sfătuiesc pe părinţi să îi motiveze pe copii să accepte sistemul online şi să participe activ la lecţii.

Unii elevi se plâng de faptul că s-au plictisit să stea acasă şi că lecţiile online nu sunt atractive.

„Îmi place mai mult la şcoală cu elevii. Nu prea îmi place mie să stau atât de mult în casă”, spune un copil.

Psihologii spun că părinţii au un rol important şi pot să îi ajute pe cei mici să accepte şcoala online.

„Părinţii sunt cei care pot contribui la acceptarea noii forme de învăţare online întărind utilitatea ei prin discursuri, prin discuţii prin care ei le iniţiază cu copiii lor”, spune psihologul Keren Rosner.

Aceasta a identificat şi cele mai frecvente greşeli pe care le fac părinţii.

„Părinţii este bine să evite să facă lecţiile în locul copilului, să nu fie critici în ceea ce priveşte metoda. Cu răbdare să-l înveţe să iniţieze stilul nou într-o formă de joacă, într-o formă de provocare. Să-l încurajeze ca el să deprindă obiceiuri şi să îi fie de folos, nu să-l respingă. Nu să se plângă continuu, ci să facă ceea ce ar face la şcoală doar că într-o formă diferită, într-o formă nouă”, a mai spus psihologul.

Şcolile din România au fost închise în luna martie, iar cursurile se desfăşoară acum online. Potrivit autorităţilor, şcoala va fi reluată în format clasic în septembrie.