Home » D:News » Astronomii au identificat un semnal care provine tocmai din ”inima” galaxiei noastre

Atacama Large Millimeter Array / Sursa foto: Hepta.ro
Publicat: 26.05.2020

Cercetătorii au descoperit ceva neobișnuit provenind din centrul galaxiei Calea Lactee. Semnalul necunoscut până acum ar proveni din gaura neagră supermasivă din centrul galaxiei noastre, consideră astronomii.

Echipa de la Universitatea Keio susține că semnalul este provocat de discul de acreție din jurul găurii negre. Acesta este fenomenul de captare gravitațională a corpurilor cerești mici de către corpuri mai mari, prin care cele din urmă își măresc masa.

Semnalul care provine din ”inima” galaxiei noastre

Cercetările au fost publicate în The Astrophysical Journal Letters și aruncă o privire asupra haosului de neimaginat din centrul galaxiei noastre.

Semnalele intermitente nu sunt tocmai noi. Oamenii de știință au mai descoperit în trecut și altele mai mari și mai lente. Totuși, datorită radiotelescopului  interferometric Atacama Large Millimeter/submillimeter Array (ALMA), aflat în deșertul Atacama din Chile, cercetătorii pot depista acum mai multe emanații ca niciodată.

„Această emisie ar putea avea legătură cu un fenomen exotic care are loc în vecinătatea găurii negre supermasive”, a transmis profesorul Tomoharu Oka, de la Universitatea Keio, într-un comunicat de presă.

„Folosind ALMA am obținut date de calitate superioară ale undelor radio provenite de la Sagittarius A* (gaura neagră din centrul galaxiei noastre) timp de 10 zile, câte 70 de minute în fiecare zi”, a spus autorul principal al studiului Yuhei Iwata. „Apoi am descoperit două tendințe. Variații de 30 de minute și variații mai lente de o oră”, a adăugat Iwata.

Fluctuațiile cel mai probabil provin de la rotația amețitoare a gazului din jurul suprafeței găurii negre. Asta ar putea explica de ce este atât de dificil să o observi în mod direct, scrie Futurism.

„În general, cu cât este mai rapidă mișcare, cu atât mai dificil este să fotografiezi obiectul”, a mai spus Oka.

Calea Lactee „aruncă” stele în spaţiu