Home » D:News » Asteroidul neobișnuit și „nemaivăzut” care i-a păcălit recent pe astronomi. Este, de fapt, un obiect spațial foarte comun

Autor: Ioana Matei 06.04.2020
Sursa foto: NASA / ATLAS University of Hawaii

La începutul lunii mai, astronomii au anunțat că au descoperit ceva incredibil, anume un tip complet nou de asteroid care are și o coadă.

Totuși, în cadrul unei actualizări, cercetătorii au transmis că anunțul lor inițial a fost incorect. Obiectul ciudat este, de fapt, o cometă deghizată.

Asteroidul neobișnuit și „nemaivăzut” care i-a păcălit recent pe astronomi

Tindem să ne gândim la asteroizi și comete drept categorii strict delimitate. Cometele au orbite lungi și sunt încărcate cu gheață volatilă, care produce un halou cețos și o coadă atunci când se apropie de Soare.

Pe de altă parte, asteroizii sunt considerați în general stâncoși, uscați și inerți, orbitând în sistemul solar în mod similar cu cel al planetelor.

Din când în când, oamenii de știință descoperă ceva care contestă aceste definiții. Iar „asteroidul” descoperit recent, numit 2019 LD2, este unul dintre acele cazuri.

2019 LD2 are o orbită precum un asteroid, dar o coadă de cometă. Acest lucru este rar, dar nu total necunoscut. Oamenii de știință numesc asteroizii care au caracteristici precum cometele „asteroizi activi”. Totuși, 2019 LD2 era cu totul unic în felul său, scrie Science Alert.

Obiectul părea că își împarte orbita cu Jupiter, într-un roi de asteroizi numiți „asteroizii troieni ai lui Jupiter”. În plus, cercetătorii au crezut că au observat primul asteroid troian care „scuipă” gaze precum o cometă.

Asteroidul este, de fapt, un obiect spațial foarte comun

Cu toate acestea, o analiză mai amplă a dus la realizarea că acesta nu este deloc un tip nou de asteroid. De fapt, este vorba despre o cometă obișnuită care are o orbită haotică și schimbătoare, care seamănă momentan cu cea a unui asteroid troian.

Cercetătorii de la Universitatea din Hawaii au numit-o o „cometă intrusă care se dă drept un membru al populației troiene”. Cometa a fost numită între timp P/2019 LD2, iar reclasificarea sa a fost anunțată la scurt timp, pe 22 mai.

Așadar, ceea ce știm clar despre P/2019 LD2 este că face parte din familia de comete a lui Jupiter, un grup diferit de obiecte față de populația de troieni, dar tot sub influența lui Jupiter.

Diferența este că adevărații asteroizi troieni ai lui Jupiter au orbite care urmează îndeaproape orbita lui Jupiter în jurul Soarelui, dar care sunt „adunați” înainte de sau după Jupiter în regiunile curbate din preajma punctelor Lagrange ale planetei.

Asteroidul care a dus la extincția dinozaurilor a avut „cel mai periculos” unghi posibil