Home » D:News » Un test de sânge poate detecta și clasifica tumorile cerebrale

Un test de sânge poate detecta și clasifica tumorile cerebrale

Credit foto: Profimedia
Publicat: 04.07.2020

Cercetătorii explică faptul că această metodă este eficientă și, mai important, non-invazivă.

Medicii explică faptul că atunci când se confrunta cu cancerul cerebral una dintre provocările cu care se confruntă este cea legată de clasificarea tumorilor pe care le întâlnesc. Din această cauză au probleme în ceea ce privește stabilirea pericolului și a tratamentului adecvat.

În prezent, pentru a obține informații despre natura tumorilor cerebrale, medicii trebuie să apeleze la tehnici chirurgicale invazive care pot fi periculoase și care pot atrage neîncrederea pacienților.

„Dacă am avea un mod mai bun și mai de încredere de a diagnostica subtipurile de tumorile, am putea transforma îngrijirea pacienților”, explică dr. Gelareh Zadeh, cercetătoare și profesoară a Universității Toronto, citată de Medicalxpress.

O nouă metodă

Pentru a identifica o metodă care reduce riscurile ridicate de către intervențiile chirurgicale necesare clasificării tumorilor, dr. Gelareh Zadeh a colaborat cu dr. Daniel De Carvalho, cercetător de vârf în domeniul epigeneticii cancerului.

Dr. De Carvalho a dezvoltat anterior acestui studiu un tip de biopsie lichidă pentru a identifica modificările din ADN-ul tumoral prezent în sânge. Combinând această metodă cu un algoritm, cercetătorii au reușit să realizeze un instrument extrem de sensibil care poate fi folosit pentru a  clasifica tumorile.

„Dar, deoarece acest test este atât de sensibil în preluarea chiar și a unor cantități mici de semnale extrem de specifice derivate de tumori în sânge, avem acum un mod nou, non-invaziv de a detecta și distinge între tumorile cerebrale comune, ceva despre s-a crezut mult timp că este imposibil. Acesta este într-adevăr o demonstrație de forță”, explică dr. Zadeh.

„Caracterizarea moleculară a tumorilor prin profilarea modificărilor epigenetice în plus față de mutațiile genetice ne oferă o înțelegere mai cuprinzătoare a caracteristicilor unei tumori și deschide posibilitățile pentru teste mai specifice și sensibile pentru tumori”, notează cercetătorii.

Studiul a fost publicat în Nature Medicine.