Home » D:News » Patru minuni cerești au fost surprinse în aceeași fotografie. Cum a fost observată cometa NEOWISE

Sursa foto: NASA / Donna Lach
Publicat: 22.07.2020

Cometa NEOWISE a fost surprinsă în nenumărate fotografii până acum. Însă, marți, trei alte minuni cerești i s-au alăturat, astfel oferind un spectacol fără precedent.

Imaginea arată un meteorit, aurora care strălucește deasupra lui NEOWISE și un fenomen atmosferic misterios numit Strong Thermal Emissions Velocity Enhancement (STEVE).

Fotografia a fost doar una din 600 făcute de fotograful Donna Lach, marți noapte, în apropiere de ferma sa din Manitoba, Canada. Lach este voluntar la un proiect științific numit Aurorasaurus, sponsorizat de NASA și Fundația Națională pentru Știință, care a descoperit pentru prima oară fenomenul STEVE în 2016.

Originile lui STEVE sunt un mister

Aurora apare atunci când particule încărcate de la Soare interacționează cu oxigenul și nitrogenul din atmosfera Pământului. Însă, originile lui STEVE rămân în continuare necunoscute.

Din locul în care se afla Lach, luminile colorate s-au aliniat perfect cu meteoritul, în timp ce cometa NEOWISE strălucea puternic în apropiere de linia orizontului.

Cometa NEOWISE a fost surprinsă în aceeași fotografie cu un meteorit, cu aurora și cu fenomenul STEVE. Sursa foto: NASA / Donna Lach

NEOWISE nu ne va mai vizita decât peste 7.000 de ani

Cometa este așteptată să se apropie cel mai mult de planeta noastră la data de 23 iulie. Totuși, următoarele nopți ar putea reprezenta cele mai bune oportunități de a vedea cometa. După ce va dispărea, NEOWISE nu se va mai întoarce în Sistemul Solar interior decât peste 6.768 de ani, scrie Science Alert.

„A fost palpitant să văd că am surprins cometa și STEVE în aceeași fotografie. Nu mi-a venit să cred că am reușit să prind și meteoritul într-un singur cadru. Pur și simplu am stat acolo în câmp și m-am uitat uimită, alături de greieri”, a spus Lach.

Cometa NEOWISE este vizibilă chiar acum. Vor trece 7.000 de ani până când o vom putea vedea din nou