Home » Știință » Cometa NEOWISE este vizibilă chiar acum. Vor trece 7.000 de ani până când o vom putea vedea din nou

Publicat: 14.07.2020

Experiența de a vedea o cometă este un fenomen aparte. Cerul întunecat îi poate recompensa pe cei care se uită spre măreția sa cu o priveliște spectaculoasă a acestor obiecte îndepărtate, însă o astfel de priveliște poate dura săptămâni sau luni înainte ca aceste corpuri înghețate să-și continue călătoria.

Pe 27 martie, telescopul spațial al NASA Near-Earth Object Wide-field Infrared Survey Explorer (NEOWISE) a descoperit un astfel de vizitator.

Iar C/2020 F3 (NEOWISE), poreclită cometa NEOWISE, este de o frumusețe nemaivăzută.

Încă de la începutul lunii iunie, NEOWISE i-a uimit pe astronomi cu coada sa lungă și cu miezul său foarte condensat.

Cometa NEOWISE se află la o distanță incredibilă față de noi

„Bazându-ne pe semnătura sa cu infraroșu, putem spune că are în jur de 5 kilometri lungime, iar nucleul său este acoperit cu particule întunecate rămase în urmă de la formarea sa în apropiere de nașterea Sistemului nostru Solar, acum 4,6 miliarde de ani”, a spus Joseph Masiero, de la Jet Propulsion Laboratory al NASA.

Totuși, NEOWISE nu este ca o stea căzătoare, zburând repede de-a lungul cerului înainte să explodeze glorios în atmosfera Pământului. Cometa se află la o distanță incredibilă față de noi, peste 100 de milioane de kilometri. Luminozitatea sa este produsă de particule și gaze din jurul său luminate de Soare în timp ce își urmează traiectoria spectaculoasă.

La data de 3 iulie, cometa a atins cel mai apropiat punct de Soare din orbita sa, iar acum și-a început lunga și lenta călătorie înapoi spre regiunile îndepărtate din Sistemul Solar.

Când poate fi observată cu ochiul liber cometa NEOWISE

Cu toate acestea, asta nu înseamnă că nu o vom mai putea vedea, scrie Science Alert.

Cometa NEOWISE a început să se depărteze de Soare, dar acum se deplasează spre Pământ. NEOWISE se va apropia cel mai mult la data de 22 iulie. În emisfera nordică, în intervalul 14 – 19 iulie, cometa va fi vizibilă cu ochiul liber în jur de o oră și jumătatea după apusul soarelui.

Vor mai trece încă 6.800 de ani până când o vom putea vedea din nou pe NEOWISE.

Momentul în care o cometă se prăbuşeşte în Soare a fost filmat – VIDEO