Home » D:News » Ce modificări permanente ale stilului de viață au făcut consumatorii din cauza pandemiei

Ce modificări permanente ale stilului de viață au făcut consumatorii din cauza pandemiei

Ce modificări permanente ale stilului de viață au făcut consumatorii din cauza pandemiei
Sursa foto: Unsplash
Publicat: 19.04.2021

Pandemia de COVID-19 a accelerat inovarea în rândul companiilor din industria bunurilor de larg consum, retail și turism, iar 95% dintre consumatori au făcut cel puțin o modificare permanentă în stilul lor de viață în ultimul an, conform celui mai recent studiu Accenture.

Companiile de succes din industria bunurilor de larg consum își schimbă locurile, explorează noi modele de afaceri și adoptă rapid tehnologii digitale și de analiză pentru a identifica surse de creștere. Potrivit realizatorilor studiului, lucrul de acasă, schimbarea obiceiurilor de călătorie și dorința tot mai mare de a face cumpărături la nivel local reprezintă o provocare pentru companii, care trebuie să regândească modul în care se adresează consumatorului adaptat la pandemie.

Studiul realizat în urma unui sondaj la care au participat peste 9.650 de persoane din 19 țări susține constatările anterioare ale Accenture, conform cărora multe schimbări de comportament vor fi pe termen lung.

„Efectele pandemiei vor fi resimțite multă vreme”

Efectele pandemiei vor fi resimțite multă vreme și vor fi o dovadă a necesității ca firmele orientate către consumatorii să fie agile, reziliente și receptive la schimbări. Din dezastru și necesitate se ivesc oportunitățile. Pandemia a declanșat un nou val de inovare. Întrucât companiile regândesc fundamental planurile de business pentru a genera creștere, multe utilizează capabilități analitice avansate pentru a identifica, răspunde și viza tendințele de consum în schimbare”, a declarat Oliver Wright, director executiv senior și director al grupului global Accenture pentru industria bunurilor de larg consum, potrivit Mediafax.

Pandemia de COVID-19 a condus la o transformare comprimată, companiile modificând simultan mai multe departamente și recalificând oamenii în ceea ce anterior ar fi fost programe pas cu pas pe termen mai lung. Multe companii orientate către consumatori și-au mutat afacerile în cloud, au rezolvat presiunile pe costuri și au continuat să își consolideze reziliența și securitatea, punând infrastructura la punct pentru a permite inovarea și pentru a se poziționa pentru succes.

Dorința de a lucra dintr-un „al treilea spațiu”

Realizatorii studiului mai spun că pandemia a însemnat o trecere rapidă către lucrul de acasă, mulți angajați exprimându-și dorința de flexibilitate în ceea ce privește modul și locul în care lucrează în continuare. Mai mult de trei sferturi (79%) dintre respondenți au declarat că ar dori să lucreze ocazional dintr-un „al treilea spațiu”, un alt loc decât casa sau locul de muncă, și mai mult de jumătate au spus că ar fi dispuși să plătească până la 100 dolari pe lună din propriile buzunare pentru a lucra de la o cafenea, bar, hotel, sau un retailer, cu un spațiu dedicat. Acest lucru evidențiază o oportunitate potențială de a crește veniturile pentru cei care activează în industria hotelieră și retail.

Dorința de a lucra dintr-un „al treilea spațiu” este însoțită de o schimbare a atitudinilor față de călătoriile de afaceri. Jumătate (46%) dintre respondenți au declarat că nu au planuri de a călătorie în scop de business după pandemie sau intenționează să reducă la jumătate acest tip de călătorii. Perspectivele actuale indică faptul că revenirea la călătorii se va relua în principal pe segmentul recreativ, împingând industria să se adapteze și să devină și mai eficientă pentru a recupera veniturile pierdute.

Nu numai că oamenii cred că unele dintre obiceiurile lor de lucru și planurile de călătorie s-au schimbat probabil permanent, dar mulți cred, de asemenea, că obiceiurile lor de cumpărături au evoluat pe termen lung. Cele mai recente cercetări susțin concluziile lansate anterior de Accenture, potrivit cărora creșterea semnificativă a comerțului electronic va rămâne sau se va accelera în continuare. Spre exemplu, proporția achizițiilor online de produse precum alimente, decorațiuni interioare, modă și produse de lux de către utilizatorii mai puțin obișnuiți cu comerțul electronic a crescut cu 343%.

„Retailerii s-au adaptat rapid la creșterea comerțului electronic și folosesc tehnologia pentru a servi clienții în moduri noi. Mulți au adoptat tehnologii noi, cum ar fi realitatea augmentată, pentru a recrea experiența fizică a magazinului și pentru a ajuta cumpărătorii să vizualizeze mai bine o cameră de mobilier sau o ținută, în timp ce alții au reconvertit magazinele închise în depozite locale cu tehnologii de colectare și ambalare. Chiar și într-o lume post-pandemică, companiile vor trebui să satisfacă apetitul consumatorilor pentru cumpărături online cu livrare rapidă și să devină mai anticipative cu privire la investițiile pe care le vor face în oamenii lor, în lanțurile de aprovizionare, în magazinele fizice și canalele digitale pentru a fi bine poziționate pentru a genera creșterea”, a declarat Jill Standish, director general și șef al grupului global al industriei de retail Accenture.

Ioana Scholler
Ioana Scholler
Ioana s-a alăturat echipei DESCOPERĂ.ro în 2020, fiind atrasă de subiecte ce țin de știință, istorie și natură. Ioana și-a finalizat studiile de licență în Manchester, Marea Britanie, acolo unde a studiat Jurnalism Multimedia, și studiile de masterat în Media, Comunicare Publică și ... citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Concediile și legăturile amoroase la finalul secolului al  XIX-lea
Concediile și legăturile amoroase la finalul secolului al XIX-lea
Cel mai rece loc de pe Pământ: O călătorie la cea mai extremă frontieră a planetei
Cel mai rece loc de pe Pământ: O călătorie la cea mai extremă frontieră a planetei
Cum s-au schimbat alianțele militare din Europa în doar 20 de ani. Drumul către Primul Război Mondial
Cum s-au schimbat alianțele militare din Europa în doar 20 de ani. Drumul către Primul Război Mondial
Prima vizită la dentist: ce trebuie să știe părinții și cum pot transforma experiența într-una pozitivă
Prima vizită la dentist: ce trebuie să știe părinții și cum pot transforma experiența într-una pozitivă
Anestezia generală la copii: când este cu adevărat necesară și cum poate fi făcută în siguranță
Anestezia generală la copii: când este cu adevărat necesară și cum poate fi făcută în siguranță
Oamenii de știință au descoperit un nou mod de a ordona timpul
Oamenii de știință au descoperit un nou mod de a ordona timpul
Cea mai promițătoare terapie împotriva bolii Alzheimer pare să nu funcționeze
Cea mai promițătoare terapie împotriva bolii Alzheimer pare să nu funcționeze
Războiul care a schimbat echilibrul de putere în întreaga lume
Războiul care a schimbat echilibrul de putere în întreaga lume
Ceaiurile detox: ce beneficii aduc organismului (P)
Ceaiurile detox: ce beneficii aduc organismului (P)
Inteligența Artificială a creat prima simulare a Căii Lactee cu 100 de miliarde de stele
Inteligența Artificială a creat prima simulare a Căii Lactee cu 100 de miliarde de stele
Bulgaria încearcă să convingă România să construiască mai multe poduri peste Dunăre
Bulgaria încearcă să convingă România să construiască mai multe poduri peste Dunăre
Laureatul care a refuzat banii lui Nobel: „Numai o persoană diabolică a putut să inventeze premiul”
Laureatul care a refuzat banii lui Nobel: „Numai o persoană diabolică a putut să inventeze premiul”
Iarna își intră în drepturi în toată țara! Prognoza actualizată de la ANM
Iarna își intră în drepturi în toată țara! Prognoza actualizată de la ANM
Ce sfaturi are un medic de la Harvard pentru cei care beau ceai?
Ce sfaturi are un medic de la Harvard pentru cei care beau ceai?
Care sunt cele mai vizitate târguri de Crăciun din România?
Care sunt cele mai vizitate târguri de Crăciun din România?
Momentul cel mai sănătos în care poți să bei un pahar de vin
Momentul cel mai sănătos în care poți să bei un pahar de vin
A fost sau nu marele scriitor Mihail Sadoveanu „vândut” comuniștilor? „Pe de-o parte este amuzant”
A fost sau nu marele scriitor Mihail Sadoveanu „vândut” comuniștilor? „Pe de-o parte este amuzant”
În perioada cât a condus țara, numele lui Ceaușescu „apare ca unic stăpân al vânatului din România”
În perioada cât a condus țara, numele lui Ceaușescu „apare ca unic stăpân al vânatului din România”