Home » D:News » California a înregistrat cel mai mare număr de fluturi monarh din ultimii 20 de ani

Publicat: 27.12.2022

Locuitorii din comitatul San Luis Obispo au avut parte în acest an de un cadou din partea naturii: acesta a venit sub formă de fluturi monarh, cunoscuți pentru coloritul lor negru-portocaliu.

Peste 129.000 de fluturi monarh occidentali au fost numărați în noiembrie în comitat de către angajații și voluntarii Societății Xerces pentru Conservarea Nevertebratelor, potrivit datelor preliminare împărtășite de coordonatorul local de voluntari Jessica Griffiths.

Acesta este cel mai mare număr de astfel de fluturi din comitatul San Luis Obispo din ultimii peste 20 de ani; în 1998 au fost numărați aproximativ 182.000, conform datelor Societății Xerces.

Numerele le dau unor cercetători speranța că populația de fluturi monarh ar putea reveni de la un număr devastator de scăzut în urmă cu câțiva ani, ceea ce i-a făcut pe mulți să se teamă că insecta este pe cale de dispariție.

„Este cu adevărat încurajator. Sunt atât de încântată de acest lucru”, a spus Griffiths despre cele mai recente numere.

Număr record de fluturi monarh în California

Numărul mare de fluturi care iernează în comitat arată ce se întâmplă la nivelul întregului stat California.

Potrivit Societății Xerces, peste 300.000 de insecte au fost numărate în timpul numărării anuale de Ziua Recunoștinței, care în 2022 a avut loc între 12 noiembrie și 4 decembrie. Acesta este cel mai mare număr de fluturi din anul 2000 încoace, când au fost numărați peste 390.000 de fluturi, arată datele Xerces.

În 2021, aproximativ 247.000 de fluturi au fost numărați la nivelul statului California, 92.000 dintre aceștia fiind cei din comitatul San Luis Obispo, potrivit Societății Xerces.

Acesta a fost un salt uriaș față de datele colectate în 2020, când au fost descoperiți doar 2.000 de fluturi care iernează în întreg statul, scrie Phys.org.

De ce au fost numărați mai mulți fluturi monarh în 2022?

Este greu de spus exact de ce sunt mai mulți astfel de fluturi în preajma plantațiilor unde iernează, a spus Griffiths.

O parte din motiv ar putea fi acela că pur și simplu au fost incluse la numărătoare mai multe plantații: în 2022 au fost cercetate 55 de situri în comitatul San Luis Obispo, a spus ea, în creștere față de 51 anul trecut. Acest număr a crescut aproape în fiecare an, pe măsură ce membrii comunității sunt cu ochii pe insecte și le raportează Societății Xerces.

Cele mai mari locuri de iernat din comitat includ Pismo Beach Monarch Butterfly Grove, aflat de-a lungul Autostrăzii 1; Pecho Road, din Los Osos; Morro Bay Golf Course; Rezervația Fiscalini Ranch; și împrăștiate în jurul a zeci de proprietăți private, potrivit Societății Xerces.

Eforturile Societății Xerces sunt importante pentru a înțelege câți fluturi monarh migrează în comitatul San Luis Obispo și în alte zone de coastă din California în fiecare iarnă, înainte de a se reproduce, a spus Griffiths.

„Avem nevoie de date precise pentru ca eforturile de restaurare să funcționeze cu adevărat. Și chiar în acest moment, cred că vedem că funcționează: îi vedem reapărând”, a spus ea.

O specie amenințată

Dar chiar și cu revenirea recentă, oamenii de știință, inclusiv Griffith, se grăbesc să-și tempereze entuziasmul, deoarece populația acestor fluturi încă este considerată pe punctul de a se prăbuși.

Fluturii monarh au fost considerați recent pe cale de dispariție de către Uniunea Internațională pentru Conservarea Naturii. În evaluarea sa, organizația a remarcat că schimbările climatice și distrugerea habitatului au fost doi factori care contribuie major la declinul speciilor.

În 2014, aproximativ 235.000 de fluturi au fost numărați în California. În același an, Societatea Xerces și alte grupuri de conservare au depus o petiție la U.S. Fish and Wildlife Service pentru a-i solicita agenției să treacă acești fluturi pe Lista federală a Speciilor pe cale de Dispariție.

Acea petiție încă se află în analiză la guvernul federal.

Ce pot face locuitorii pentru a-i ajuta pe fluturi?

Monarhii sunt desemnați ca fiind în pericol și vulnerabili de către Department of Fish and Wildlife din California. Asta înseamnă că insectele nu pot fi manipulate, îndepărtate din sălbăticie sau luate în alt mod pentru scopuri științifice sau de propagare fără o autorizație, potrivit agenției.

Eforturile de restaurare ale Societății Xerces și ale altor grupuri de conservare includ plantarea de lăptucă și plante producătoare de nectar și protejarea locurilor de iernare și a habitatelor de vară împotriva distrugerii.

În comitatul San Luis Obispo, Griffiths a remarcat că oamenii care trăiesc în zonele interioare la cel puțin 8 km de coastă, cum ar fi San Luis Obispo, Atascadero și Templeton, ar trebui să planteze lăptucă pentru a ajuta la hrănirea insectelor.

Cei care trăiesc de-a lungul coastei și mai aproape de locurile de iernat ar trebui să planteze plante producătoare de nectar care înfloresc toamna, iarna și primăvara pentru a-i ajuta pe fluturi să se hrănească în timp ce iernează, precum și în timp ce zboară pentru a se reproduce.

Noi specii de păsări nectarinide, descoperite pe insulele îndepărtate din Indonezia

Roiurile de albine ar putea influența vremea, sugerează un studiu

Oamenii de știință au descoperit cum reacționează plantele la traume și stres

David Attenborough, părintele documentarelor despre viața sălbatică

Substanțele toxice din microplastice pot fi absorbite prin piele, arată un studiu
Sonda Voyager 1 comunică în sfârșit cu Pământul după luni bune de mesaje fără sens
Test de cultură generală. Cât de veche este specia Homo sapiens?
Oamenii de știință au folosit Inteligența Artificială pentru a edita ADN-ul uman