Home » D:News » O companie a creat fileul de somon pe bază de plante

O companie a creat fileul de somon pe bază de plante

Publicat: 14.02.2023

Triumf pentru oamenii de știință din domeniul alimentar! New School Foods din Toronto, Canada a dezvăluit un înlocuitor pentru somon pe bază de plante, care reproduce gustul și textura fileurilor de pește la grătar.

Compania, fondată în 2020, se extinde în spațiul înfloritor al fructelor de mare vegane, o piață care se așteaptă să crească la 1,6 miliarde de dolari în următorii zece ani

Somonul pe bază de plante arată surprinzător de asemănător cu cel real, atât crud, cât și gătit, și aduce aceeași cantitate de proteine și acizi grași Omega-3, potrivit companiei, citată de Interesting Engineering.

Ce este somonul pe bază de plante?

Christopher Bryson, directorul executiv al New School Foods, a declarat că, în timp ce căuta cercetări în care să investească, a descoperit că nu există prea multă tehnologie care să abordeze bucăți întregi de proteine și foarte puțină concentrare pe fructele de mare.

Bryson a observat că procedeul de extrudare cu umiditate ridicată era folosit frecvent în alte alternative de carne pe bază de plante. El a descoperit că temeperatura ridicată ar fi gătit parțial mâncarea, ceea ce nu producea textura și fibra musculoasă pe care le căuta.

„Așa că am decis să creăm o nouă tehnologie care nu se baza pe extruderea cu umiditate ridicată și era mai potrivită pentru bucăți întregi”, a spus Bryson.

New School Foods a ajuns să dezvolte o rețea unică de fibre musculare și schele. Asta a permis producerea unor substitute de carne constituite din bucăți întregi cu aceeași culoare, aromă, lipide, textură și același gust plăcut al peștelui tradițional.

Brânza pe bază de plante care se poate topi asemenea celei clasice

Compania a subliniat că tehnologia sa este acum într-un stadiu în care poate fi demonstrată și construită o instalație pilot.

În luna ianuarie, în cadrul expoziției de IT Consumer Electronics Show (CES), o companie numită Armored Fresh a introdus brânza fără lactate, numită „Brânză de migdale”. Aborarea tehnologică inovatoare din acest caz permite brânzei să se topească, ceea ce este una dintre cele mai mari provocări cu care se confruntă sectorul tehnologic al brânzeturilor pe bază de plante.

Somonul din Alaska a devenit din ce în ce mai mic și asta nu afectează doar oamenii