Home » D:News » Cuplurile s-au plictisit de întâlnirile tradiționale. Ce arată un studiu recent?

Cuplurile s-au plictisit de întâlnirile tradiționale. Ce arată un studiu recent?

Cuplurile s-au plictisit de întâlnirile tradiționale. Ce arată un studiu recent?
Sursa foto: Pixabay
Publicat: 13.02.2023

Două din trei cupluri s-au „plictisit” de întâlnirile tradiționale, iar 91% dintre acestea se îndreaptă către experiențe și activități creative, arată un studiu.

În ultima vreme, cei care participă la întâlniri de Ziua Îndrăgostiților evită situațiile tradiționale „cina și un film” în favoarea unor activități mai semnificative și experiențe comune, arată un studiu.

Originile Zilei Îndrăgostiților datează încă din anul 269, când aceasta a fost petrecută ca sărbătoare în cinstea Sfântul Valentin. În secolul al XVIII-lea această tradiție a început prin a oferi flori, dulciuri și felicitări persoanelor dragi. Aproximativ 200 de ani mai târziu, aceste obiceiuri se schimbă și atât cuplurile, cât și cei care sunt la primele întâlniri cu partenerul caută experiențe care să creeze amintiri durabile.

Cum se schimbă obiceiurile cuplurilor de Ziua Îndrăgostiților?

Studiul, care a chestionat peste 2.500 de persoane, a dezvăluit cum se schimbă obiceiurile cuplurilor de Ziua Îndrăgostiților. Aproape două treimi (64%) dintre respondenți au fost de acord cu afirmația că „se plictisesc de întâlnirile tradiționale și caută experiențe mai interesante” cu partenerii sau cu persoanele cu care se întâlnesc. Acest lucru este și mai adevărat în rândul cuplurilor mai tinere, 71% dintre tinerii cu vârsta între 26 și 35 de ani, raportând că s-au plictisit de întâlnirile tradiționale.

Atunci când au fost întrebați care ar fi întâlnirea lor ideală, unul din șapte (69%) respondenți a spus că ar prefera o experiență comună cum ar fi o activitate în aer liber, în schimbul unei întâlniri tradiționale, precum niște cursuri pentru a deprinde o abilitate nouă sau o experiență interactivă împreună. Peste două treimi (67%) dintre cei chestionați au spus că au încercat deja activități mai creative, cum ar fi un curs de gătit, escape rooms sau noi experiențe în cadrul unor spectacole de teatru imersiv ori vizite la parcuri tematice. Aproape trei sferturi (73%) au raportat că împreună au optat pentru activități orientate spre sport când se întâlneau cu partenerul, inclusiv cursuri de gimnastică, drumeții sau cățărare ori bouldering.

O întâlnire la care să poată învăța sau încerca ceva nou

Schimbarea obiceiurilor în ceea ce privește întâlnirile a fost determinată de dorința cuplurilor de a crea amintiri de durată prin activități noi pe care le pot experimenta împreună, despre care mulți cred că îi vor aduce mai aproape unul de altul. 9 din 10 respondenți (88%) au spus că sunt de acord cu experiențele comune, pentru că „i-a apropiat mai mult de partenerul lor”, iar trei sferturi (76%) au spus că ar prefera o întâlnire la care să poată învăța sau încerca ceva nou cu partenerul lor. Acest lucru a fost valabil mai ales pentru cuplurile mai tinere, crescând la 79% pentru persoanele între 26-35 de ani.

Marea majoritate a cuplurilor (91%) plănuiesc pentru viitor întâlniri mai active și experiențe creative pe care le pot experimenta cu partenerii lor. Acest lucru este valabil atât pentru cei care au încercat deja mai multe scenarii diferite și doresc să facă mai multe lucruri în următoarele 12 luni, cât și pentru cei care încă nu au pășit în afara zonei întâlnirilor tradiționale.

Peste 8 din 10 persoane intervievate (84%) au spus că intenționează să încerce activități noi în următoarele 12 luni când se întâlnesc. Mai exact, călătoriile sunt cea mai bună opțiune, 77% dintre oameni spunând că doresc să ducă întâlnirile în această zonă.

Femeilor le place să călătorească, iar bărbații sunt pasionați de sport

Pentru 50% dintre cupluri, o alegere des întâlnită este descoperirea și practicarea unor noi hobbyuri. Fotografia a reprezentat 42% dintre opțiuni. Sportul a fost a treia cea mai populară opțiune, cu peste o treime (36%) plănuind să încerce un sport atunci când se întâlnesc în 2023.

Cu toate acestea, cuplurile pot avea dificultăți în a alege împreună ce activități să facă. Mai multe femei au optat pentru călătorii – 81% față de 73% dintre bărbați, în timp ce aceștia au fost mai pasionați de sport – 43% față de 29% dintre femei.

Studiul de piață Huawei a fost efectuat în ianuarie 2023, iar rezultate sunt bazate pe răspunsurile a 2.550 de respondenți din Turcia, România, Germania, Italia, Franța și Polonia.

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se supuneau legii
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se ...
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 billion, designed to become the largest entertainment, retail, and technology destination on the continent, one that will transform the country into a new global epicenter of entertainment
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 ...
Economia suferă din cauza că oamenii nu cumpără mai des telefoane noi, susțin unii experți
Economia suferă din cauza că oamenii nu cumpără mai des telefoane noi, susțin unii experți
ADN-ul de lup se ascunde în majoritatea câinilor, au descoperit oamenii de știință
ADN-ul de lup se ascunde în majoritatea câinilor, au descoperit oamenii de știință
Prima „hartă biblică” încă influențează modul în care percepem granițele
Prima „hartă biblică” încă influențează modul în care percepem granițele
Eleanor de Aquitania, femeia care a condus Europa din umbra
Eleanor de Aquitania, femeia care a condus Europa din umbra
„Podcast cu Prioritate” #87 by ProMotor: samsari auto, mașini cu probleme și concluziile lui Dan Babu după sute de verificări
„Podcast cu Prioritate” #87 by ProMotor: samsari auto, mașini cu probleme și concluziile lui Dan Babu după sute de ...
Robert de Boron, autorul uitat care a reinventat legenda Sfântului Graal
Robert de Boron, autorul uitat care a reinventat legenda Sfântului Graal
De ce ni se pare că „simțim” durere atunci când vedem pe cineva rănit?
De ce ni se pare că „simțim” durere atunci când vedem pe cineva rănit?
Celulele umane îmbătrânite pot fi „reîncărcate”, au descoperit cercetătorii
Celulele umane îmbătrânite pot fi „reîncărcate”, au descoperit cercetătorii
COMUNICAT: În România se lansează conceptul proiectului DraculaLand – o investiție privată de peste 1 miliard de euro, concepută să devină cea mai mare destinație de entertainment, retail și tehnologie de pe continent care va transforma țara într-un nou epicentru global al divertismentului
COMUNICAT: În România se lansează conceptul proiectului DraculaLand – o investiție privată de peste 1 miliard de euro, ...
Test de cultură generală. Care este diferența dintre Coca-Cola și Pepsi?
Test de cultură generală. Care este diferența dintre Coca-Cola și Pepsi?