Home » D:News » Numărul românilor care vor să participe la festivaluri de muzică s-a dublat

Numărul românilor care vor să participe la festivaluri de muzică s-a dublat

Numărul românilor care vor să participe la festivaluri de muzică s-a dublat
Foto: Shutterstock
Publicat: 06.04.2023

Numărul românilor care intenționează să participe la festivalurile de muzică din acest an s-a dublat, comparativ cu anul trecut, arată datele unui sondaj recent.

Conform studiului, întrebați care sunt festivalurile din România pe care le cunosc, românii au menționat: Untold (97%), Neversea (90%), Electric Castle (83%), SAGA Festival (52%), Summer Well (52%), Sunwaves (23%), Nostalgia Retro-Disco-Future (22%), Beach, Please! (12%), Open Air Blue Air Blues Festival (12%), Massif (10%).

„Comparativ cu anul trecut s-a dublat intenția de participare la festivaluri, iar asta ne confirmă faptul că românii apreciază festivalurile de muzică. Totodată, există o memorabilitate foarte bună pe termen lung a activităților pe care le văd în cadrul festivalurilor, iar acest lucru trebuie să fie cheia pentru strategia companiilor sponsor la astfel de evenimente”, a declarat Andrei Cânda, Managing Partener, iSense Solutions, care a realizat studiul.

De ce crește numărul românilor care vor să participe la festivaluri muzicale?

Majoritatea festivalurilor se desfășoară pe parcursul mai multor zile, iar participanții au posibilitatea să aleagă din mai multe tipuri de bilete, în funcție de preferințe sau line-up. 43% dintre români declară că vor cumpăra bilet de o zi, 38% abonament și 13% declară că vor merge pe bază de invitație.

În ceea ce privește bugetul pe care intenționează să îl aloce fiecărui festival în 2023, excluzând costul biletului, transportul și cazarea, românii afirmă că vor cheltui în medie 542 de lei, menționând o sumă maximă de 816 lei și o sumă minimă de 391 lei, în funcție de festival, bani pe care îi vor folosi pentru mâncare și băutură sau alte activități în cadrul festivalului.

Datele prezentate fac parte din studiul iSense Festivibe. Acesta implică o metodologie complexă pre-in-post, înainte, în timpul și după festival. Studiul pre festivaluri a fost realizat în luna februarie 2023, pe un eșantion de 2.500 respondenți. Datele din timpul festivalului sunt culese calitativ, printr-o comunitate online și observații etnografice, iar datele de după festival sunt culese prin interviuri face to face, la ieșirea din festival, și online.

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase