Home » D:News » Noi specii de lăcuste, numite după doi muzicieni americani legendari

Noi specii de lăcuste, numite după doi muzicieni americani legendari

Foto: Hill JG, 2023, ZooKeys
Publicat: 07.06.2023

Regiunea centrală a statului american Texas este raiul minunilor biologice. În ultimii cinci ani, dr. JoVonn Hill, profesor asistent și director al Muzeului de Entomologie Mississippi (MEM) din cadrul Universității de Stat din Mississippi (SUA), și colegii săi au făcut expediții științifice în zonă care au dezvăluit noi specii de lăcuste.

Echipa a descoperit șapte noi specii de lăcuste necunoscute anterior, șase dintre ele fiind endemice în Podișul Edwards, ceea ce subliniază biodiversitatea extraordinară a regiunii.

Prin această descoperire, Dr. Hill aduce un omagiu pentru doi muzicieni emblematici. Ca recunoaștere pentru „contribuțiile imense” ale legendelor texane Willie Nelson și Jerry Jeff Walker, cercetătorul a numit două dintre aceste specii de lăcuste după cei doi artiști.

Noi specii de lăcuste, botezate după artiști locali

Melanoplus nelsoni și Melanoplus walkeri imortalizează contribuțiile de durată ale acestor muzicieni legendari și legătura lor cu Texas”, spune Hill.

„După aceste ultime veri de studii de teren, la fel ca domnul Nelson, avem și noi un pic de Texas în suflet”, scrie el în studiu, care a fost publicat în revista ZooKeys.

„Cântecele lui Walker, cum ar fi Hill Country Rain, Leavin’ Texas și Sangria Wine, mi-au adus bucurie mie și echipei mele de teren în timp ce călătoream între siturile de câmp și au înfrumusețat atmosfera uimitoare a Podișului Edwards”, scrie cercetătorul în legătură cu Melanoplus walkeri. De altfel, artistul și-a înregistrat cel mai influent album nu departe de locul unde a fost descoperită noua specie.

Alte lăcuste au primit nume de triburi

În plus, echipa recunoaște moștenirea culturală și legătura profundă cu regiunea triburilor Comanche și Tonkawa, denumind două specii după ele, Melanoplus commandche și, respectiv, Melanoplus tonkawa.

„Aceste denumiri recunosc semnificația profundă istorică și culturală a triburilor din regiune”, explică dr. Hill.

„Aceste șapte specii nou descrise, alături de două preexistente, formează un grup de specii coezive, evidențiind caracteristicile comune și relațiile evolutive. Formarea acestui nou grup de specii prezintă o contribuție semnificativă la înțelegerea noastră a diverselor ecosisteme prezente în centrul Texasului”, adaugă el.

Descoperirea acestor șapte specii de lăcuste fără zbor și formarea unui nou grup de specii subliniază unicitatea ecologică a Texasului central, spune cercetătorul. El și personalul Muzeului de Entomologie din Mississippi rămân dedicați explorării și înțelegerii științifice, promovând conservarea biodiversității și inspirând un sentiment de uimire și apreciere față de lumea naturală, scrie Phys.org.

Noi specii de păianjeni au fost descoperite în peșterile din Israel

Creierul caracatițelor funcționează după modele nemaivăzute până acum

Țânțarii purtători de malarie își extind teritoriile cu cinci kilometri în fiecare an

Test de cultură generală. Care sunt singurele mamifere zburătoare?