Home » D:News » Cercetătorii au descoperit o celulă din corpul uman ce poate ataca cancerul

Cercetătorii au descoperit o celulă din corpul uman ce poate ataca cancerul

Foto: Shutterstock
Publicat: 17.01.2024

Cercetătorii au descoperit un nou tip de celulă imunitară care poate ataca cancerul. Cercetătorii de la clinica City of Hope au descoperit că celulele limfoide înnăscute umane de tip 2 (ILC2s) pot fi înmulțite în afara organismului și folosi pentru a ataca cancerul.

ILC2s sunt un tip de celule imunitare care sunt cunoscute pentru rolul lor în alergii și alte răspunsuri imunitare, relatează Genetic Engineering & Biotechnology News.

În cadrul unui studiu preclinic, cercetătorii au izolat ILC2s din sângele de la șoareci și le-au extins în afara organismului. Apoi, au injectat celulele în șoareci cărora li s-a grefat leucemie mieloidă acută umană (LMA) sau tumori solide, inclusiv cancer pancreatic, cancer pulmonar și glioblastom.

„ILC2s sunt un nou candidat pentru imunoterapia cancerului”

Rezultatele au arătat că ILC2s ar putea distruge aceste tumori într-un mod eficient.

„ILC2s sunt un nou candidat pentru imunoterapia cancerului”, a declarat Jianhua Yu, PhD, profesor în cadrul departamentului de hematologie și transplant de celule hematopoietice de la City of Hope și autor principal al studiului. „Aceste celule pot fi extinse în afara organismului și apoi administrate pacienților. Spre deosebire de terapiile pe bază de celule T, cum ar fi celulele CAR T, care necesită utilizarea celulelor proprii ale pacientului, ILC2s ar putea fi obținute de la donatori sănătoși”.