Home » D:News » Mobilizare într-un stat american pentru reglementarea vehiculelor autonome

Mobilizare într-un stat american pentru reglementarea vehiculelor autonome

Mobilizare într-un stat american pentru reglementarea vehiculelor autonome
Sursa foto: Shutterstock
Publicat: 14.02.2024

Legiuitorii și sindicatele din statul american California s-au mobilizat pentru a cere legi să nu permită camioanele autonome fără șoferi umani, pe fondul creșterii îngrijorărilor legate de siguranță în urma accidentelor în care au fost implicate taxiuri care se conduc singure de la General Motors și Alphabet.

Un robotaxi de la Alphabet, Waymo, a fost incendiat sâmbătă de persoane care sărbătoreau Anul Nou chinezesc, marcând cel mai distructiv atac de până acum asupra vehiculelor fără șofer din SUA. Acest lucru vine după ce un vehicul Waymo a lovit un biciclist într-o intersecție din oraș săptămâna trecută și după un accident major în octombrie, când un robotaxi GM Cruise a lovit și a târât un pieton la 6 metri.

Actul de vandalism reflectă un mediu haotic pentru robotaxi în San Francisco, unde furia publică a crescut după cele două accidente.

Un control mai strict

Legiuitorii statului fac presiuni pentru un control mai strict prin două proiecte de lege, scrie Reuters.

„Aceste accidente au pus un semn de exclamare pe nevoia de legislație”, a declarat senatorul Dave Cortese, promotorul unui proiect de lege care ar oferi, de asemenea, orașelor controlul asupra autorizațiilor pentru AV și asupra aplicării legilor legate de AV. În prezent, doar autoritățile de reglementare de stat controlează autorizațiile.

Celălalt proiect de lege prevede ca la volanul vehiculelor care se conduc singure, între care și camioanele comerciale, să fie prezent un șofer uman instruit.

„Este o măsură de bun simț care menține oamenii la bordul unui camion până când avem un plan pentru lucrătorii noștri și suntem siguri că frații din tehnologie nu ne bagă pe gât o tehnologie nesigură”, a declarat Cecilia Aguiar-Curry, membru al Adunării de Stat.

Unul dintre cele mai mari sindicate americane

O versiune anterioară a aceluiași proiect de lege privind camioanele a fost adoptată anul trecut de către legislatorii statului, dar guvernatorul Gavin Newsom și-a asumat dreptul de veto, spunând că actualul cadru de reglementare este suficient pentru a asigura siguranța. Proiectul a fost reintrodus joi în adunarea de stat, în lumina accidentului de la Cruise.

Sindicatul Teamsters, unul dintre cele mai mari sindicate americane, se opune de mult timp implementării vehiculelor utilitare, invocând riscurile de siguranță și pierderea locurilor de muncă, și susține ambele proiecte de lege.

Incidentele de la Cruise și Waymo „ilustrează faptul că această tehnologie nu este pregătită pentru ora de vârf și că nu putem avea încredere în aceste mari corporații de tehnologie pentru a se autoreglementa”, a declarat Peter Finn, vicepreședinte al sindicatului.

California interzice deja camioanele autonome de mare tonaj

Companiile de tehnologie sunt contribuitori importanți la economia Californiei, iar înăsprirea reglementărilor privind vehiculele autonome este percepută de unii ca fiind complicată.

Waymo nu a răspuns solicitărilor de comentarii cu privire la apelurile pentru mai multe reglementări și la îngrijorările crescânde legate de siguranță. Cruise a declarat că modul în care a gestionat accidentul din octombrie a fost o greșeală și s-a oferit să rezolve o anchetă a unui organism de reglementare de stat.

Multe state, printre care Texas și Arkansas, permit testarea și operarea camioanelor care se conduc singure. California interzice deja camioanele autonome de mare tonaj, dar este în curs de a crea reglementări care să le permită. Proiectul de lege reintrodus privind camioanele ar întârzia acest proces.

Guvernatorul Newsom „va evalua proiectul de lege în funcție de meritele sale, dacă va ajunge pe biroul său”, a declarat un purtător de cuvânt pentru Reuters, refuzând să facă alte comentarii cu privire la legislația în curs.

Camioanele autonome, care operează în principal pe rute și autostrăzi stabilite, au evitat accidentele grave.

În timp ce Cruise se confruntă cu mai multe investigații, inclusiv una a Departamentului de Justiție, incidentele de la Waymo sunt investigate de poliția orașului.

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase