Home » D:News » Care sunt probabilitatile sa descoperim viata in Univers?

Care sunt probabilitatile sa descoperim viata in Univers?

Autor: Adrian Nicolae 04.21.2008
Care sunt probabilitatile sa descoperim viata in Univers?
Savantii De la Universitatea East Anglia au ajuns la concluzia ca sansele sa intalnim o alta civilizatie inteligenta in Univers sunt aproape nule in urmatorii 5 ani. Profesorul Andrew Watson este de parere ca in acest scurt interval sansele de a descoperi o alta civilizatie sunt atat de reduse datorita faptului ca tehnologia nu va evolua atat de repede incat sa ne permita investigarea celor mai indepartate colturi ale propriei noastre galaxii.

Viata inteligenta de pe Terra a evoluat strict in parametrii cunoscuti datorita indeplinirii catorva conditii pe care cercetatorii le considera ca fiind caracteristice doar planetei noastre. Prima si cea mai importanta conditie ca pe o alta planeta sa intalnim forme de viata inteligente este ca acea planeta sa aiba o atmosfera asemanatoare cu cea a Terrei. Biosfera Pamantului este in prezent imbatranita si aceast aspect ne face sa ne intrebam deca am ajuns sa-i cunoastem  tainele din perioada in care era in formare, afirma in continuare profesorul Watson. Echipa oamenilor de stiinta a stabilit ca numarul de pasi evolutionari necesari oricarei forme de viata pentru a deveni inteligenta este de patru: cel de bacterie unicelulara, cel de complex celular, organism viu si forma de viata inteligenta care foloseste un limbaj prestabilit.

Modelul lor publicat in Journal Astrobiology sugereaza ca probabilitatea sa intalnim oricare dintre primele trei forme de viata in galaxia noastra este mai mica de 10%, iar cea de a descoperi o forma de viata inteligenta este de circa 0,01% pe o perioada de patru miliarde de ani.