Home » D:News » Balena pitica autopsiata in Noua Zeelanda

Balena pitica autopsiata in Noua Zeelanda

Descopera 05.09.2008
Balena pitica autopsiata in Noua Zeelanda
Datorita succesului international obtinut in urma transmisiei prin internet a autopsiei unui calmar gigant, cercetatorii de la Muzeul Te Papa Tongarewa din Noua Zeelanda au efectuat o noua autopsie a unei alte specii rare de vietuitoare marine, o balena pitica.

Zoologi din intreaga lume specializati in studiul cetaceelor s-au intalnit cu aceasta ocazie la muzeul neozeenlandez pentru a lua parte la cel mai detaliat program de autopsiere si studiu al unei balene pitice.
“Primul eveniment de acest fel a avut loc la acelasi muzeu in anul 1996, cu deosebirea ca prezenta autopsiere va beneficia de sprijinul tehnologiei de ultima ora”, declara intr-un comunicat Anton van Helden, managerul colectiilor de mamifere marine ale Muzeului Te Papa Tongarewa.

Pana in prezent cercetatorii au identificat 12 urme de muscaturi de rechin pe corpul balenei pitice, cu toate acestea, tanarul mascul de balena pitica nu a murit in urma acestor muscaturi superficiale, nici una dintre acestea neaflandu-se la originea decesului acestei specii rare de cetacee.
Exemplarul a fost gasit plutind in apele din nordul Noii Zeelande, unde murise deja din cauze ramase pana in prezent necunoscute.

Balenele pitice se dosebesc de celelalte specii de balene si delfini, in principal datorita faptului ca poseda mai multe perechi de coaste decat oricare alta specie de cetacee.
Un alt aspect interesant este dat de modul in care aceste balene pitice comunica intre ele, laringele lor fiind mai asemanator cu cel al omului, decat cu laringele altor balene.
Singura deosebire majora intre laringele uman si cel al balenei pitice este orientarea paralela a acestuia cu fluxul de aer.
“Procesul autopsiei va dura aproximativ o saptamana”, declara in continuare dr. Anton Van Helden.

Sursa: Discovery Channel