Home » D:News » Soarecii uriasi ameninta pasarile rare

Soarecii uriasi ameninta pasarile rare

Autor: Nicu Parlog 05.26.2008
Soarecii uriasi ameninta pasarile rare
Soareci de casa cu dimensiuni de peste trei ori cat cele normale si-au schimbat dieta amenintand doua dintre cele mai rare specii de pasari din lume. Neobisnuitul comportament al rozatoarelor are loc pe Gough Island, insula aflata sub protectorat britanic, anunta MailOnline.

Cinteza Gough si Albatrosul Tristan, doua specii aflate pe cale de disparitie, pot ajunge la extinctie mult mai repede decat se estima, datorita soarecilor uriasi care, mai nou, se hranesc cu puii acestora si chiar cu exemplare adulte, anunta Societatea Regala pentru Protectia Pasarilor.

Soarecii au fost introdusi pe insula in secolul al XIX-lea, atunci cand au ajuns odata cu primele corabii europene. In timp, acestia s-a adaptat conditiilor de pe insula, ajungand de circa trei ori mai mari decat un soarece de casa obisnuit. In ultimii ani, soarecii si-a schimbat comportamentul atancand in locul insectelor, exemplare de pasari de pe insula. Acestia mananca, pur si simplu, de vii exemplare de cinteza si de albatros, atacand noaptea cuiburile acestor pasari. Grupurile ecologiste au anuntat deja faptul ca numarul rozatoarelor este exagerat de mare iar extinctia unora dintre cele mai rare specii de pe glob este aproape inevitabila.

„In prezenta soarecilor, nici albatrosii Tristan si nici cintezele Gough nu au nicio sansa de supravietuire. Lucrurile sunt extrem de grave si singura solutie care se intrevede este eradicarea rozatoarelor”, subliniaza Geoff Hilton, unul dintre biologii britanici de la Societatea Regala pentru Protectia Pasarilor.

Gough Island este cea mai mica insula din grupul Tristan da Cunha, aflat sub protectorat britanic. Pe insula se regasesc inca cinci specii de pasari extrem de rare, aflate sub incidenta legii.

Sursa: MailOline