Home » D:News » Apa de pe Marte: prea sarata pentru a sustine viata?

Apa de pe Marte: prea sarata pentru a sustine viata?

Publicat: 30.05.2008
Dezabaterea legata de prezenta sau absenta apei pe Marte a ajuns la final. In prezent, astronomii se intreaba mai degraba daca aceasta era potrivita pentru a sustine viata.

In timp ce Phoenix se pregateste sa colecteze primele probe de pe Marte, o echipa de cercetatori de la Harvard a ajuns la concluzia ca misiunea gasirii unei forme de viata pe Planeta Rosie va fi una foarte grea, dupa ce a studiat depozitele de sare lasate in urma la suprafata planetei.
“Daca viata martiana s-a dezvoltat la un momemt dat in conditiile pe care le-am vazut, inseamna ca trebuie sa fi avut o existenta grea”, declara Nicholas Tosca, geochimist la Universitatea Harvard.

Utilizand informatiile culese de alte sonde predecesoare lui Phoenix, echipa de cercetatori a descoperit ca apa ar fi fost prea sarata pentru majoritatea organismelor cunoscute pe Pamant. “Daca a existat viata aici, probabil ca asta s-a intamplat cand planeta era inca foarte tanara”, este de parere Tosca.
Marte si-a pierdut atmosfera in decursul timpului, transformandu-se intr-un desert arid similar Antarcticii.
“Nu afirmam cu tarie ca viata nu poate aparea in aceste conditii. Spunem doar ca in alte timpuri conditiile erau ceva mai prietenoase.”, subliniaza Tosca.