Home » D:News » Foca calugarita din Marea Caraibelor a disparut

Foca calugarita din Marea Caraibelor a disparut

Nicu Parlog 06.11.2008
Foca calugarita din Marea Caraibelor a disparut
Dupa cinci ani de studii si cautari amanuntite, NOOAA’s Fisheries Services a declarat ca specia focilor calugarita, care nu a mai fost observata in salbaticie, a disparut in mod oficial si iremediabil. Este prima specie de foca care a disparut strict din cauza vanatorii.

Conform biologilor, focile calugarita erau tinte usoare pentru armele vanatorilor, in special in momentele in care aceste mamifere marine se odihneau pe tarm sau isi hraneau puii. Ultima observatie a unei foci calugarita in salbaticie, a fost in anul 1952 in Marea Caraibelor, la Seranilla Bank, undeva intre Jamaica si Peninsula Yucatan.
Aceasta a fost singura specie de foca care traia in zona subtropicala, care acoperea Marea Caraibelor si Golful Mexic. Focile calugarita din Caraibe au fost declarate animale pereclitate si puse sub ocrotirea Endangered Species Preservation Act pe 11 Martie 1967. Din acea data, numeroase expeditii care aveau ca scop cautarea  acestei specii de foca au fost lansate, din nefericire nici una nu a confirmat prezenta acestui mamifer marin.

Specia focilor calugarita din Caraibe a fost descoperita prima oara de expeditia lui Cristofor Columb, in timpul expeditiei din 1494, cand opt astfel de foci au fost ucise pentru hrana de catre membrii echipajului. Colonizarea europeana petrecuta intre anii 1700-1900 a adus cu ea vanatoarea pe capete a acestor foci in scopul comercializarii grasimi lor.
“Populatiile mondiale ale celorlalte doua specii de foci calugarite, cea din Mediterana si cea din Hawaii sunt in declin. Depinde de noi, oamenii, sa invatam trista lectie data de disparitia acestei specii, si sa fim capabili sa le salvam pe celelalte doua de la disparitie”, declara Kyle Baker, zoolog in cadrul NOOA’S Fisheries Services.