Home » D:News » “Roua cerului” a iesit la vanatoare

“Roua cerului” a iesit la vanatoare

Autor: Nicu Parlog 06.18.2008
“Roua cerului” a iesit la vanatoare
Una dintre putinele plante carnivore, care poate fi intalnita si in Romania, Drosera rotundifolia sau dupa denumirea populara, Roua cerului, se afla in aceste zile in plin proces de inflorire, ceea ce inseamana ca sezonul de vanatoare al insectelor se va deschide in curand.

Planta  este o specie ocrotita si  mai poate fi admirata doar in rezervatiile naturale. Apetitul acestei specii este destul de mare: ea poate consuma pana la 50 de insecte pe an. Poate fi recunoscuta dupa florile de culoare alba si dupa frunzele dotate cu peri glandulari, care au un rol important in digerarea insectelor.
Perii se incolacesc in jurul insectei, pana cand aceasta se sufoca, dupa care este digerata cu ajutorul unor enzime proteolitice. Procesul digestiei poate dura cateva zile, insa la sfarsitul acestuia din insecta ramane doar scheletul chitinos.

Denumirea populara se datoreaza substantei lipicioase secretata de tentacule, care se aduna sub forma unor picaturi de roua.
In folclorul romanesc, planta mai poarta si numele de “iarba fierului”, datorita proprietatilor sale, despre care se spune ca sunt capabile sa desfaca orice lacat.