Home » D:News » S-a calculat data la care Ulise s-a intors in Itaca

S-a calculat data la care Ulise s-a intors in Itaca

Publicat: 27.06.2008
Folosindu-se de indicii furnizate de pozitia stelelor si a soarelui, mentionate in opera lui Homer, cercetatorii cred ca au reusit sa determine data la care s-a petrecut faimoasa intoarcere acasa a lui Ulise, la sfarsitul razboiului troian.

Conform acestora, intoarcerea aventurosului rege, care s-a sfarsit cu uciderea petitorilor sotiei sale, Penelopa, s-a petrecut in data de 16 aprilie 1178 i.e.n., declara acestia in editia online a periodicului Proceedings of the National Academy of Science.
De-a lungul timpului, nenumarati cercetatori s-au avantat in lungi controverse in care au dezbatut posibilitatea ca opera lui Homer sa fi reflectat in realitate razboiul troian.

Homer povesteste in epopeea razboiului troian de anumite fenomene astronomice precum o eclipsa solara vizibila din Troia. Cu sase zile inainte de asaltul final al cetatii, planeta Venus era vizibila in timpul zilei. Cu 29 de zile inainte de asalt, doua constalatii, Pleiadele si Lebada, erau simultan vizibile la apusul soarelui, iar cu 33 de zile inainte de caderea Troiei, Planeta Mercur era pe cer la apus.
Marcelo O. Magnasco de la Universitatea Rockefeller din New York si Constantino Baikouzis de la Observatorul Astronomic din La Plata, Argentina, au facut calculele in urma carora au afirmat ca au stablilit data exacta in care Ulise s-a intors in Itaca.