Home » D:News » Misiunea Cassini va investiga lunile lui Saturn

Misiunea Cassini va investiga lunile lui Saturn

Publicat: 02.07.2008
Misiunea Cassini trimisa in spatiu de NASA isi incheie capitolul destinat misiunii spre Saturn. In scurt timp, Cassini va pleca spre o noua calatorie spatiala care va dura doi ani, timp in care va investiga doua dintre cele mai interesante destinatii, Titan si Enceladus.

Pe data de 30 iunie a anului curent, Cassini s-a intors din misiunea care avea ca scop investigarea planetei Saturn.
Printre secretele revelate in urma misiunii, a fost si descoperirea unor conditii de viata asemanatoare cu cele de pe Terra, pe cei doi sateliti ai lui Saturn, Titan respectiv Enceladus.Aceste doua noi plante sunt tinta viitoarei expeditii, denumita Cassini Equinox Mission. In decursul acestei noi misiuni spatiale, vor fi monitorizate efectele si influentele lui Saturn asupra lui Titan, explorarea noilor suprafete din interiorul magnetosferei lui Saturn si, nu in ultimul rand, observarea cercului de asteroizi al planetei Saturn in timpul echinoxului din luna august a anului 2009.

Cassini a fost lansata pentru prima data pe data de 15 octombrie 1997 din Cape Canaveral. Calatoria sa spre Saturn a durat sapte ani, timp in care a traversat o distanta de 3,5 miliarde de kilometri. Misiunea a intrat pe orbita lui Saturn la data de 30 iunie 2004.
Cassini Equinox Mission este un proiect de cooperare intre NASA, Agentia Spatiala Europeana si Agentia Spatiala Italiana.