Home » D:News » Blocarea razelor solare nu incetineste incalzirea globala

Blocarea razelor solare nu incetineste incalzirea globala

Publicat: 08.07.2008
Una dintre solutiile impotriva schimbarii climatului propusa de oamenii de stiinta presupune plasarea unor oglinzi imense pe cer pentru a reflecta razele solare.

Un studiu care a analizat efectele acestei posibile solutii arata ca aceasta masura nu ne va reda climatul pe care Pamantul il avea inainte de era industriala.
Cercetatorii de la Universitatea din Bristol din Marea Britanie au facut un experiment pentru a masura efectele utilizarii acestor placi reflectorizante, prin intermediul carora se urmareste trimiterea a o parte din razele solare inapoi in spatiu, inainte ca acestea sa ajunga pe Pamant si sa incalzeasca atmosfera.
In urma experimentului, cercetatorii au observat ca intr-adevar temperatura la suprafata Pamantului ar scadea, insa acest lucru nu s-ar intampla uniform, creand un dezechilibru al climatului destul de grav.

“Desi am reusit sa scadem temperatura cu cateva grade, am observat ca unele regiuni se incalzesc mai mult, in vreme ce altele se racesc destul de tare.”, a declarat Dan Lunt, coordonatorul echipei de cercetatori care a efectuat studiul, publicat in Geophysical Research Letters.
“Arctica si Antarctica se vor incalzi, pe cand zonele ecuatoriale se vor raci dramatic. Daca aceasta masura s-ar lua, cantitatea ploilor va scadea mult, la fel si nivelul marilor si  oceanelor si se vor inregistra schimbari ale fenomenului El Nino.”