Home » D:News » S-au descoperit activitati atmosferice si furtuni pe Titan

S-au descoperit activitati atmosferice si furtuni pe Titan

Autor: Adrian Nicolae 07.31.2008
S-au descoperit activitati atmosferice si furtuni pe Titan
Fizicienii din cadrul Universitatilor din Granada si Valencia au descoperit pe baza diverselor probe trimise de sonda spatiala Cassini, ca atmosfera lui Titan, cel mai mare satelit natural al lui Saturn, poate produce fenomene electrice.

Cercetatorul Juan Antonio Morente, din cadrul departamentului de Fizica Aplicata al Universitatii din Granada, este de parere ca Titan poate fi considerat drept “o lume unica in intregul nostru sistem solar” si aceasta inca din anul 1908, cand un alt astronom spaniol, Jose Comas y Sola a descoperit in atmosfera sa anumite particularitati specifice, care fac acest satelit natural absolut unic.

Astfel, pe aceasta luna a lui Saturn, norii din atmosfera produc campuri electrice statice, prin urmare posibilitatea ca in cadrul acestei atmosfere sa aiba loc furtuni si chiar ploi este una foarte ridicata.
Situatia duce in mod evident si la posibilitatea descoperirii unor surse de viata pe Titan. Exista posibilitatea ca moleculele organice si probiotice sa fie formate in aceste conditii pe baza teoriilor biochimistului rus Alexander I. Oparin si a experimentelor lui Stanley L. Miller, care a reusit astfel sa sintetizeze compusi organici din compusi anorganici cu ajutorul descarcarilor electrice.

“Acesta este de fapt unul dintre principalele obiective ala misiunii comune Cassini-Huygens, realizata prin parteneriatul dintre NASA si Agentia Spatiala Europeana”, declara Dr. Morente.
Activitatea electrica a atmosferei Terrei este calculata cu ajutorul rezonantei Schumann, un spectru de unde radio emise la frecvente foarte joase.
Cercetatorii sunt siguri ca vor aparea noi descoperiri, odata ce se va investiga atmosfera lui Titan cu ajutorul acestei rezonante.