Home » D:News » Unda verde pentru construirea caselor pe Marte

Unda verde pentru construirea caselor pe Marte

Safta Alexandru 11.03.2008
Unda verde pentru construirea caselor pe Marte
Buzz Aldrin, celebrul astronaut american cunoscut ca al doilea om care a calcat vreodata pe Luna, dupa nu mai putin cunoscutul sau compatriot, Neil Armstrong, a declarat in cadrul unui interviu pentru France Press ca viitorii astronauti care vor explora planeta Marte vor trebui sa fie pregatiti pentru a locui pe aceasta.

In opinia astronautului, acum in varsta de 78 de ani, barbatii si femeile care urmeaza sa ajunga pe Planeta Rosie vor fi, practic, nevoiti sa intemeieze colonii data fiind durata unei astfel de expeditii si timpul necesar pentru efectuare tuturor studiilor. Aldrin afirma ca, asemenea primilor colonisti europeni sositi in America de Nord, astronautii viitorului nu vor avea si un plan de intoarcere acasa.

Studiile recente au demonstrat ca Marte a fost, odinioara, o planeta albastra, propice dezvoltarii vietii. Chiar daca apa in stare lichida lipseste in prezent de pe suprafata planetei, uriase depozite de gheata exista inca in subsolul acesteia, ceea ce ar permite instalarea unor dispozitive de mentinere a vietii si de creare a unei surse permanente de apa.

„Distanta dintre Terra si Marte este de aproape noua ori mai mare decat cea dintre Pamant si Luna. O expeditie cu echipaj uman care sa acopere aceasta distanta ar dura cel putin un an si jumatate. Atfel, intemeierea unei colonii permanente este imperios necesara. Altfel, vom intreprinde o calatorie la costuri imense dupa care ne vom opri”, afirma acelasi Buzz Aldrin.

In aceeasi ordine de idei, NASA si Agentia Spatiala Europeana intentioneaza sa lanseze o expeditie cu echipaj uman pe Marte, expeditie ce urmeaza sa aibe loc in jurul anilor 2030-2040. Cercetatorii de la cele doua agentii spatiale iau in calcul si propunerea fostului astronaut american sustinand ca intemeierea unei colonii permanente nu este doar o idee science-fiction. Studiile au demonstrat ca, odata cu instalarea unor sisteme care sa permita valorificare resurselor de apa inghetata de pe Marte, si implicit a unor sisteme care sa permita viata, comunitatile umane pot supravietui pe indepartata Planeta Rosie.

Sursa:PopScience