Home » D:News » Furnicile ne invata cum sa evitam blocajele de circulatie

Furnicile ne invata cum sa evitam blocajele de circulatie

Publicat: 06.11.2008
Conducatorii automobilelor care s-au confruntat, nu odata, cu blocajele rutiere pot invata cum sa evite astfel de evenimente de la umilele furnici, afirma cercetatorii germani de la Institutul Tehnolog din Dresda.

Oamenii de stiinta germani au descoperit faptul ca micile insecte, in ciuda numarului extrem de mare de exemplare, reusesc sa controleze perfect traficul din labirintul coloniilor. Furnicile se ajuta reciproc atunci cand aglomerarile tind sa blocheze o anumita ruta si se coordoneaza in asemenea mod incat o parte dintre insecte sunt orientate catre o ruta laturalnica.

„Totul se datoreaza comunicarii. Din moment ce nu permiti unei masini sa loveasca o alta venita din sens opus – asta ca o forma de control a traficului – la fel de bine le poti permite soferilor sa comunice prin intermediul unor dispozitive instalate in orice automobil”, sustine Dirk Helbing, unul dintre autorii studiului.

Furnicile sunt cele mai numeroase animale de pe Terra si, in acelasi timp, creierul lor contine peste 250.000 de celule – un veritabil record in lumea insectelor.

Sursa:TheTelegraph