Home » D:News » O intamplare ciudata a dus la aparitia vietii pe Pamant

O intamplare ciudata a dus la aparitia vietii pe Pamant

Publicat: 10.11.2008
O sansa intamplatoare care a avut loc cu aproximativ 1,9 miliarde de ani in urma a dus la aparitia vietii pe Pamant, spun oamenii de stiinta.

Noile cercetari avanseaza ideea ca un organism asemanator amibei a inghitit o bacterie care a dezvoltat puterea de a utiliza lumina solara in apa, pentru a produce oxigen. Desi bacteria a fost initial o prada, a devenit parte din corpul atacatorului, devenind stramosul fiecarui arbore, planta sau alga aflate pe Pamant, in prezent.
Paul Falkowski, profesor de biochimie si biofizica la Universitatea Rutgers din New Jersey, SUA, spune ca acest eveniment unic a transformat evolutia vietii de pe Pamant. “Urmasii acelui organism minuscul au transformat atmosfera, completand-o cu oxigenul necesar pentru ca animalele si, in cele din urma omul, sa evolueze”.
Se credea si anterior ca asemenea organisme au existat pe Pamant, insa natura evenimentului a devenit clara abia acum, odata cu studiile asupra cloroplastelor, care absorb lumina soarelui si utilizeaza energia pentru a genera substante nutritive si oxigen.
”Nimic altceva nu poate furniza energia necesara cererilor organismelor multicelulare. Adevarata fotosinteza a evoluat o singura data si sansa acestei intalniri care a dat nastere plantelor s-a intamplat, de asemenea, doar o singura data. Acestea au fost niste accidente foarte ciudate in istoria de 3,5 miliarde de ani a vietii de pe Pamant”, a declarat Nick Lane, cercetator in cadrul University College London .