Home » D:News » Miliarde de particule de anti-materie au fost create in laborator

Miliarde de particule de anti-materie au fost create in laborator

Autor: Safta Alexandru 11.18.2008
Miliarde de particule de anti-materie au fost create in laborator
Se ia o mostra de aur de dimensiunea unui ac, se trage cu laser in ea si brusc, mai mult de 100 miliarde de particule anti-materie iau nastere. Acesta este modul in care cercetatorii de la Universitatea Livermore au obtinut in laborator primele antiparticule.

Noua abilitate de a crea in laborator un numar mare de antiparticule, denumite pozitroni, deschide noi drumuri in cercetarea anti-materiei, inclusiv intelegerea mai multor fenomene astro-fizice, printre care gaurile negre si razele gama. Studierea antimateriei poate oferi raspunsul la o intrebare obsesiva a oamenilor de stiinta: “De ce a castigat materia “lupta” dupa Big Bang?”

“Am detectat mai multe particule de anti-materie decat a masurat cineva vreodata intr-un experiment laser”, marturiseste Hui Chen, cercetatoarea care a condus experimentul. Anti-materia este anihilata in contactul cu materia, iar din ciocnirea lor reiese energia pura, cunoscuta si sub denumirea de raze gama. In prezent, exista mai multe teorii care  incearca sa explice de ce materia este dominanta, in vreme ce anti-materia se ascunde in vastitatea universului. Teoria general acceptata este ca dupa Big Bang, cele doua forme de materie se aflau in balanta, insa un dezechilibru a dus la o asimetrie, ale carei motive au ramas inca necunoscute cercetatorilor. Oamenii de stiinta spera ca odata create in laborator, studierea antiparticulelor se ofere raspunsuri la unele dintre cele mai dificile intrebari ale stiintei.