Home » D:News » Exista civilizatii avansate la marginea Caii Lactee?

Exista civilizatii avansate la marginea Caii Lactee?

Publicat: 12.12.2008
Milan Cirkovic de la Observatorul Astronomic din Belgrad, autoritate de talie mondiala in domeniul astrobiologiei si al studiilor SETI, crede ca acest lucru este posibil.

In viziunea lui Crikovic, civilizatii cu adevarat avansate din punct de vedere tehnologic, ar tinde sa se deplaseze cat mai spre exteriorul Caii Lactee. Tehnologiile de care aceste civilizatii ar dispune insa, le-ar permite sa migreze prin galaxie si sa exploateze diverse planete si sisteme solare, fara a putea fi detectate de noi. Jamin Zuckerman a sugerat in 1985 ca evolutia stelelor mult mai vechi decat Soarele nostru este o motivatie importanta pentru diferitele civilizatii sa intreprinda migratii interstelare. “Pare neverosimil ca o societate care nu este extrem de conservatorista sa aleaga sa astepte o migrare fortata de anumite imprejurari cosmice, in loc sa paraseasca din timp locurile natale spre a popula zone astrale mai favorabile”, credea cercetatorul.

In lucrarea stiintifico-fantastica “Foc asupra Adancurilor”, a omului de stiinta Vernon Vinge, ideea unor civilizatii care traiesc in regiuni de la marginea Caii Lactee este prezentata ca o realitate. Calatoria la viteze mai mari decat a luminii ramanea imposibila in apropierea Pamantului, in “Zona Inceata” a interiorului galaxiei, insa legile fizicii se relaxau spre marginile Caii Lactee si calatoria cu viteze mai mari decat cea a luminii devenea posibila. Milan Cirkovic crede ca viitorul ne-ar putea rezerva cateva surprize interesante in acest sens, desi in prezent nu exista dovezi concrete care sa confirme astfel de premise.

Sursa: DailyGalaxy