Prima pagină D:News

Utilizarea ADN in criminalistica a fost descoperita din intamplare

Redactia Descopera.ro | 07.08.2009 | ● Vizualizări: 936
Utilizarea ADN in criminalistica a fost descoperita din intamplare     ADN, genetica, criminalistica, amprenta, experiment, Sir Alec Jeffreys, medicina legala + zoom

Insusi descoperitorul, Sir Alec Jeffreys, poreclit “Dl. ADN” sau “bunicul ADN-ului”, a afirmat ca la baza folosirii “amprentei ADN” in investigatiile criminalistice se afla doar o intamplare norocoasa.

Profesorul Jeffreys a descoperit noutatea in 1984, in timp ce se ocupa de un proiect de cercetare fara nici o legatura cu criminalistica. El studia variatiile genetice ale ADN-ului uman, in cadrul unui proiect de genetica medicala.

Si-a dat seama ca descoperise ceva de o uriasa importanta practica in momentul in care a studiat imaginile in raze X obtinute in cursul unui experiment, imagini in care se vedeau clar atat asemanarile, cat si deosebirile existente in ADN-ul extras de la unul dintre laborantii sai si de la membri ai familiei acestuia.

Asa s-a ajuns la utilizarea caracteristicilor unice ale ADN-ului fiecarei persoane pentru identificarea infractorilor si realizarea testelor de paternitate – doua aplicatii foarte importante ale acestei metode in medicina legala de azi.