Misterul Triunghiului Bermudelor a fost “rezolvat”

15 09. 2009, 12:49

Recent insa, examinarea amanuntita a jurnalistului BBC Tom Mangold a furnizat explicatii plauzibile pentru disparitia a doua avioane comerciale britanice in zona, soldate cu pierderea a 51 de pasageri si a echipajelor.

Unul dintre avione a suferit o problema tehnica ce s-a dovedit a fi fatala, ca urmare a unui mecanism de inginerie efectutat defectuos, in timp ce al doilea este foarte probabil sa fi ramas fara combustibil, este de parere ziaristul.

Cu 60 de ani in urma, zborurile comerciale de la Londra in Bermude se aflau la inceputuri si, ca atare, erau primejdioase. O oprire de realimentare era necesara in Azore, inaintea zborului de 3200 kilometri spre Bermude, care la acea vreme reprezenta cel mai lung zbor comercial fara escala din lume.

Avioanele operau la limita capacitatilor. Astazi, avioanele care ajung in mica insula din Atlantic au suficient combustibil de rezerva incat sa vireze spre Coaste de Est a SUA, aflata la 1200 kilometri distanta, in caz de urgenta.

In plus, avioanele din secolul trecut erau mult mai putin de incredere decat cele de astazi. British South American Airways (BSAA), care opera acea ruta, avea un record in privinta problemelor de siguranta. In trei ani, compania a avut 11 accidente serioase si a pierdut cinci avioane, cu 73 pasageri si 22 membri ai echipajului ucisi.

Incidentul care a alimentat initial nebunia misterului din Triunghiul Bermudelor a fost cel din 30 ianuarie 1948, atunci cand avionul BSAA Avro Tudor IV a disparut de pe radare fara urma. 25 de pasageri si un echipaj format din sase oameni se aflau la bordul lui Star Tiger. Nu au fost gasite niciodata bucati de epava sau cadavre. S-a considerat multa vreme ca este vorba de un mister total, insa astazi un numar de indicii care acuza diferite probleme de functionare ale aparatului de zbor au iesit la iveala.

Se pare ca Star Tiger a infruntat numeroase dificultati inainte sa ajunga in Azore. Radiatorul avionului avea probleme notorii si, probabil, a cedat in timpul zborului. De asemenea, se pare ca si una dintre busole dadea indicatii eronate.

Probabil ca, pentru a mentine temperatura ridicata a avionului, pilotul a decis sa zboare pe toata durata rutei transatlantice la altitudine mica, de 600 metri, arzand combustibilul cu o rata foarte ridicata. La aceasta inaltime, avionului ii ramane foarte putina altitudine pentru manevre si de aceea, in cazul unei urgente serioase, toata altitudinea ar fi putut fi pierduta si avionul s-ar fi putut prabusi in mare in numai cateva secunde. S-a constatat mai tarziu ca Avro Tudor IV era un avion cu siguranta minima, motiv pentru care a fost retras din circulatie.

Investigand aceste cazuri si multe altele, jurnalistul BBC Tom Mangold a ajuns la concluzia ca, desi Triunghiul Bermudelor este un loc bizar prin incidenta mare de probleme si disparitii ale vaselor si avioanelor aflate in regiune, multe dintre cazuri pot fi explicate rational si putine sunt cu adevarat misterioase.

Sursa: BBC

CITESTE SI:

AFLA TOTUL DESPRE IMPLICAREA MAFIEI IN VICTORIA ALIATA DIN TIMPUL CELUI DE AL DOILEA RAZBOI MONDIAL, IN EPISODUL DE AZI AL MARATONULUI "DESCOPERA SECRETELE MAFIEI"!