Prima pagină D:News

Efectul placebo si maduva spinarii

Redactia Descopera.ro | 10.21.2009 | ● Vizualizări: 209
Efectul placebo si maduva spinarii     efect placebo, maduva spinarii, rezonanta magnetica functionala + zoom

Cei interesati de efectul placebo stiu bine ca mintea este capabila sa “insele” corpul. In ce mod? Potrivit unui studiu realizat recent de o echipa de cercetatori germani, prin blocarea cailor de transmisie a durerii la nivelul unei regiuni a maduvei spinarii numita “cornul dorsal”.

Falk Eippert si echipa lui de la Centrul Medical Universitar din Hamburg-Eppendorf, Germania, prin intermediul tehnicii de rezonanta magnetica functionala pentru imagini (fMRI), au observat activitatea maduvei spinarii la mai multi voluntari, convinsi ca participa la testarea unei crème cu lidocaina, un anestezic.

Experimentul oamenilor de stiinta a oferit prima dovada directa a felului in care actioneaza un placebo. Potrivit acestora, factorii psihologici influenteaza mecanismele de perceptie si elaborare a durerii in primele "compartimente functionale" ale sistemului nervos; prin urmare, terapiile care folosesc efectul placebo stimuland circulatia de opioide produse de organism, reusesc sa blocheze caile de transmitere a durerii, care de la creier coboara pana la maduva spinarii.
Sursa: Galileo