Prima pagină D:News

Tigrii si gheparzii apropie Rusia de Iran

Redactia Descopera.ro | 01.20.2010 | ● Vizualizări: 180
Tigrii si gheparzii apropie Rusia de Iran     no tags + zoom
Galerie foto (1)

Ecologistii din Rusia si Iran au anuntat un plan ambitios al carui scop este reintroducerea tigrului de Caspica alaturi de gheparzii asiatici in habitatele acestor tari, de unde magnificele carnivore au disparut in urma cu o jumatate de secol.

O delegatie de ecologisti condusa de Serghei Donskoi, Ministrul Deputat al Resurselor Naturale si Ecologiei din Federatia Rusa a sosit in Teheran pentru o runda de discutii cu omologii sai iranieni pe tema reintroducerii marilor feline. In timpul convorbirilor dintre cele doua parti, s-a cazut de acord asupra initierii unui plan prin care tigrii de Caspica vor cutreiera din nou desisurile si padurile din nordul Iranului.

Conform analizelor genetice de ultima generatie, tigrii siberieni si cei de Caspica sunt mai inruditi decat se credea, cele doua populatii fiind despartite la nivel celular de o singura "litera" din codul genetic. Cu alte cuvinte, noii tigri de Caspica vor fi - de fapt -exemplare de tigri capturati in padurile siberiene si eliberati in Iran.

Ecologistii rusi au cerut, la randul lor, asistenta si sprijinul omologilor iranieni in privinta proiectului rus de a repopula republicile nord-caucaziene cu exemplare de gheparzi asiatici din lotul de circa 100 de exemplare care mai supravietuiesc doar in desertul Dasht-e Kavir din Iran.

Sursa: Payvand