Prima pagină D:News

Nanosatelit de marimea unui Rubicub va fi lansat de NASA pe orbita

02.02.2010 | ● Vizualizări: 372
Nanosatelit de marimea unui Rubicub va fi lansat de NASA pe orbita     no tags + zoom
Galerie foto (1)

Un nou tip de satelit miniatural pentru comunicatii, proiectat si construit de studentii Universitatii din Colorado, a fost selectat intr-un program de cercetare, urmand a fi lansat pe orbita in trei exemplare, in luna noiembrie, ca parte e unei initiative NASA de educatie spatiala.

Fiecare dintre cei trei sateliti, denumiti "CubeSats" datoritaformei lor cubice, masoara aproximativ 10 centimetri pe fiecaresuprafata, are un volum de aproape 1 litru si o greutate de 1kilogram.

Obiectele vor fi lansate pe orbita in cadrul programului NASAintitulat Lansarea Educationala a Nanosatelitului sau ElaNA.Satelitul Hermes a fost realizat si testat de apoximativ 100 destudenti din campusul CU-Boulder, intr-o perioada de doi ani sijumatate.

Telul misiunii este imbunatatirea sistemelor comunicationaleprin sateliti de mici dimensiuni, testand pe orbita un sistem decomunicatii cu o inalta rata a transferului de date, ce le vapermite cercetatorilor si inginerilor sa gestioneze mari cantitatide informatii.

Cei trei sateliti "studentesti" vor fi atasati unui vehicul delansare Taurus XL, care va lansa totodata si misiunea Glory a NASA,de studiere a radiatiei solare. Odata ce racheta va ajunge laaltitudinea de 600 kilometri, satelitii vor fi eliberati dinsistemul de prindere si pozitionati pe orbite separate.

Dispozitivele dispun de doua sisteme comunicationale. Unul le vapermite operatorilor sa "vorbeasca" cu aparatul, iar celalalt va fiintrebuintat pentru testarea sistemului de comunicatii la vitezemari. Daca incercarile vor avea succes, sistemul ar putea fiutilizat si pe alti sateliti.

Sursa: Dailygalaxy